همکاری صنعت و دانشگاه برای توسعه و تجاری‌سازی مواد دو بعدی

همکاری صنعت و دانشگاه برای توسعه و تجاری‌سازی مواد دو بعدی

شرکت زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر منعقد کرده که در قالب این قرارداد، طرفین روی توسعه مواد دو بعدی با یکدیگر مشارکت خواهند داشت.

زنگرافن سلوشنز (ZEN Graphene Solutions) اعلام کرد قراردادی با دانشگاه منچستر به امضاء رسانده تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دو بعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دو بعدی و وارد شدن آنها به بازار خواهد بود.

دانشگاه منچستر دارای زیرساخت‌های مناسبی برای تحقیقات در حوزه مواد دو بعدی است، موسسه ملی گرافن و مرکز نوآوری مهندسی گرافن از جمله نقاط قوت دانشگاه منچستر در این حوزه است. لازم به ذکر است که گرافن در سال ۲۰۰۴ در دانشگاه منچستر به دنیا معرفی شد و در حال حاضر دانشگاه منچستر به‌عنوان پیشرو در حوزه تحقیقات و تجاری‌سازی گرافن شناخته می‌شود.

فرانس دوب مدیرعامل شرکت زنگرافن می‌‌گوید: « زنگرافن از همکاری با دانشگاه منچستر بسیار خرسند است. همکاری با چنین دانشگاهی به ما این امکان را می‌دهد که دسترسی به برنامه‌های تحقیق و توسعه‌ای در حوزه مواد دو بعدی داشته باشیم و بتوانیم پروژه‌های همکاری مشترک با این دانشگاه تعریف کنیم.»

هدف راهبردی این شرکت، قراردادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. این قرارداد همکاری مشترک موقعیت مناسبی برای ایجاد ارتباط میان زنگرافن با گروه‌های مختلف تحقیقاتی فراهم می‌کند و همچنین فرصت مناسبی برای ایجاد همکاری با مرکزی در خارج از بریتانیا ایجاد می‌‌کند.

همکاری با دانشگاه منچستر می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند. این قرارداد همکاری می‌تواند پتانسیل بالایی برای تسریع برخی پروژه‌های در دست انجام در دانشگاه منچستر داشته باشد و پذیرش صنعتی گرافن را تسریع کند.

زنگرافن یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن است که روی توسعه پروژه گرافیت آلبانی تمرکز دارد. استخراج گرافیت به‌عنوان ماده خام برای تولید گرافن یک مزیت برای شرکت زنگرافن است. این شرکت، فرآیند لایه‌برداری از گرافیت و تولید گرافن را در اختیار دارد.