چهار بیمارستان دیگر به کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی مجهز شدند

چهار بیمارستان دیگر به کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی مجهز شدند

در نیمه دوم سال ۹۷، کاشی‌های آنتی‌باکتریال شرکت نانوپیشتاز پارس در چهار بیمارستان شهرهای چابهار، خرم‌آباد و سمنان نصب شدند.

در شش ماه گذشته، چهار بیمارستان رسول اکرم چابهار، بیمارستان‌های بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد و شهید رحیمی خرم‌آباد و بیمارستان امیرالمومنین سمنان از جمله مراکزی هستند که در شش ماه گذشته از فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال شرکت نانوپیشتاز پارس بهره‌مند شده‌اند. پیش از این نیز کاشی‌های آنتی‌باکتریال در چندین بیمارستان تهران، ایلام، بندرعباس، ارومیه، سیستان و بلوچستان و کرج نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

مهندس علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره شرکت نانو پیشتاز پارس درباره‌ی عملکرد این شرکت در سال گذشته می‌گوید: « تفاوت قیمت میان کاشی‌های رایج و کاشی‌های آنتی‌باکتریال به عنوان مانعی در مسیر توسعه بازار این محصولات بوده است. اما خوشبختانه با قرار گرفتن کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی در لیست فهرست بها استقبال بیشتری از این محصولات صورت گرفته است. ما امیدواریم که این موضوع موجب شود تا در سال ۱۳۹۸ بازار کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی گسترش بیشتری پیدا کند. قرار گرفتن این محصول در فهرست بها برای پیمان‌کاران این امکان را فراهم کرده تا آنها بتوانند از این محصول در پروژه‌های عمرانی دولتی استفاده کنند.»

معصومی درباره اهداف و اولویت‌های شرکت نانو پیشتاز پارس در سال ۹۸ می‌گوید: « تمرکز اصلی ما در سال ۹۸ روی صادرات است. سال گذشته رایزنی‌هایی با شرکت‌هایی در عمان و ترکیه انجام دادیم که در نهایت قراردادی برای اعطاء نمایندگی به یک شرکت در ترکیه منعقد شد و این شرکت مراحل اخذ مجوزهای لازم برای واردات کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی از ایران را طی کرد. امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم صادرات قابل توجهی به کشور ترکیه داشته باشیم.»

از آنجایی که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید ۷۰۰ میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را یدک می‌کشد. در سال ۱۳۹۶ ایران بیش از ۱۴۷ میلیون مترمربع کاشی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار به ۵۲ کشور صادر کرده‌است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند ارزش افزوده‌ی این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.