ثبت‌نام برای رویداد بهاری کارنو آغاز شد

ثبت‌نام برای رویداد بهاری کارنو آغاز شد

ستاد ویژه‌توسعه فناوری‌نانو در نظر دارد در سال ۱۳۹۸، رویداد کارنو با رویکرد تغییر نگرش نسبت به فضای کسب کار را در دانشگاههای مختلف در سراسر کشور برگزار کند. زنجان میزبان اولین کارنو در سال ۹۸ خواهد بود.

دانشگاه زنجان اولین میزبان رویداد کارنو در سال ۱۳۹۸ خواهد بود. این رویداد در تاریخ ۹  الی ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور دانشجویان و دانش آموختگان رشته های نانو برگزار خواهد شد.

رویداد کارنو (دارای استاندارد سازمان فنی و حرفه ای کشور)  یکی از برنامه های آموزشی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو که تا کنون سی و چهار رویداد در دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شده است. در این رویدادها با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده، مفاهیم شروع یک کسب و کار، از پرورش ایده تا چگونگی نوشتن بوم کسب‌وکار، تجاری‌سازی و بازاریابی محصول، تیم‌سازی، آشنایی با مالکیت فکری و چگونگی جستجو و ثبت پتنت آموزش داده می‌شود.

در این رویداد سه‌روزه؛ فضای ورود به کسب و کار شبیه‌سازی شده و شرکت‌کنندگان با ادبیات و همچنین چالش‌های ایجاد یک کسب و کار آشنا می‌شوند. محتوای آموزشی این رویداد در قالب کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌ها و همچنین مسابقه کسب و کار به صورت کار تیمی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.  در روز پایانی نیز شرکت کنندگان ایده‌های خود را در مقابل داوران ارائه نموده و تیم‌های برتر معرفی و به آن‌ها جوایزی اهدا می‌‌شود.

از برنامه ها و کارگاه‌های آموزشی این رویداد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با مدل بوم کسب و کار

آشنایی با مباحث مالکیت فکری

آشنایی با جستجو و ثبت پتنت

آشنایی با روش‌های بازاریابی و تجاری سازی

آشنایی با کارآفرینان موفق

شناخت توانمندی‌های فردی و شخصیتی

کار تیمی

حل مسئله و خلاقیت

مدیریت هزینه و خرید

تفکر تحلیلی و تصمیم سازی

در این رویداد علاوه بر گواهینامه ستاد فناوری نانو گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای کشور با کد بین المللی ارائه می‌شود.

همچنین افراد توانمند و جویای کار به منظور اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان، به مجموعه‌های متقاضی نیرو و یا کارورز معرفی می شوند.