ساعت ساز سوئیسی از نانوکامپوزیت کربنی استفاده می‌کند

ساعت‌ساز سوئیسی از نانوکامپوزیت کربنی استفاده می‌کند

شرکت تولیدکننده ساعت در سوئیس با خرید دستگاه CVD نانوکامپوزیت کربنی برای ساخت ساعت استفاده می‌کند. این دستگاه ، از محصولات خانواده FirstNano™ شرکت سی‌وی‌دی اکوئیپمنت است.

سی‌وی‌دی اکوئیپمنت (CVD Equipment) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه سامانه‌های لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار است. این شرکت اعلام کرد، دستگاه لایه‌نشانی ویژه‌ای برای شرکت تگ هویر (TAG Heuer) که تولیدکننده ساعت در سوئیس است، ساخته است.

این دستگاه که CARBON PLUS نام دارد، از محصولات خانواده FirstNano بوده و نسل دوم از سامانه‌های CVD است که مشخصات مورد نظر شرکت تگ هویر را برآورده می‌سازد. این دستگاه در حال حاضر توسط شرکت تگ هویر در سوئیس برای تولید کامپوزیت‌های کربنی و توسعه فناوری‌نانو استفاده می‌شود. این کامپوزیت کربنی برای تولید چرخ‌دنده‌های ساعت به کار می‌رود.

سی‌وی‌دی بیش از ۱۵ سال است که سامانه‌های FirstNano تولید می‌کند. از این سامانه برای تولید نانولوله‌های کربنی استفاده می‌شود. این شرکت در حال توسعه سامانه‌هایی برای تولید نانومواد است.

سی‌وی‌دی اکوئیپمنت طراحی و تولید تجهیزات لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار را انجام می‌دهد، سامانه‌هایی که می‌تواند برای ساخت مواد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از این تجهیزات می‌توان پوشش‌های متفاوت برای کاربردهای صنعتی تولید کرد. تجهیزات این شرکت توسط مشتریان مختلفی استفاده شده و آنها از این دستگاه‌ها برای طراحی و تولید محصولاتی در حوزه هوافضا، قطعات موتور، ایمپلنت‌های پزشکی، نیمه‌هادی، پیل‌های خورشیدی، شیشه‌های هوشمند، نانولوله‌های کربنی، نانوسیم‌ها، LED، MEMS و محصولات دیگر استفاده می‌کنند. این شرکت با استفاده از آزمایشگاه خود اقدام به تحقیق و توسعه برای تامین نیاز مشتریان می‌کند.