احداث خط تولیدی برای نانوذرات با مصارف دارویی

شرکت فنلاندی نانوفورم در حال ساخت کارخانه‌ای برای تولید نانوذرات مهندسی شده است. این نانوذرات برای استفاده در تولید دارو، طراحی و ساخته شده‌اند.

نانوفورم (Nanoform) یکی از تولیدکنندگان نانوذرات دارویی در فنلاند است. این شرکت اعلام کرد که پیشرفت مهمی در ساخت کارخانه جدید خود داشته است. این کارخانه به مساحت ۶۰۰ مترمربع برای تولید محصولات این شرکت اختصاص خواهد داشت. این کارخانه در کالتیواتور در پارک علم زیستی ویککی فنلاند واقع است.

نانوفورم معتقد است که پیشرفت سریع آنها موجب می‌شود تا اواخر سال جاری میلادی بتوان از این کارخانه بهره‌برداری کرد. ساخت بخش اداری و تحقیق و توسعه این کارخانه در ماه ژانویه به اتمام رسیده و هر دو در حال استفاده است.

نانوفورم می‌گوید که این پروژه با سرعت در حال انجام بوده و انتظار می‌رود تا سه ماهه سوم سال جاری کامل شود و بتوان از خط تولید و اتاق تمیز آن بهره‌برداری کرد. این کارخانه در حال حاضر به دنبال دریافت مجوز از آژانس دارویی فنلاند است که انتظار می‌رود تا پایان سال، این مجوز دریافت شود.

به محض اتمام این کارخانه، شرکت نانوفورم می‌تواند ظرفیت تولید خود را دو برابر کند و نانومواد دارویی خود را برای آزمون‌های بالینی تولید کند. رشد سریع زیرساخت‌های نانوفورم می‌تواند به تجاری‌سازی فناوری دارویی آنها کمک نموده تا بیماران بسیاری در سراسر جهان از این فناوری استفاده کنند.

ادوارد هاگستروم مدیرعامل شرکت نانوفورم می‌گوید:  ما بسیار خوشحالیم که پیشرفت خوبی را در ساخت این کارخانه شاهد هستیم و تاکنون این پیشرفت قابل توجه بوده است. در این کارخانه ما می‌توانیم به همکاران بیشتری اجازه دهیم تا از فناوری نانوذرات مهندسی شده ما استفاده کنند.»