چگونه فضای داخلی ساختمان در تابستان خنک‌ بماند؟

چگونه فضای داخلی ساختمان در تابستان خنک‌ بماند؟

فیلم سرامیکی حاوی نانوذرات توسط شرکت سولار گارد ساخته شده که با نصب روی پنجره موجب خنک شدن فضای داخلی ساختمان می‌شود. این فیلم ۹۶ درصد از امواج مادون قرمز را بازتابش داده و ۹۹ درصد از تابش فرابنفش را بلوک می‌کند.

شرکت سولار گارد (Solar Gard) به‌عنوان پیشرو در حوزه فناوری‌ فیلم‌های مورداستفاده در پنجره‌ها، اعلام کرد که محصول فیلم سرامیکی این شرکت موسوم به VortexIR™ از طریق شبکه توزیع همکاران سولار گارد در آمریکای شمالی عرضه می‌شود. علاوه‌بر این فیلم، محصولات قبلی شرکت سولار گارد نیز برای استفاده مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود. در ساخت فیلم سرامیکی سولار گارد از فناوری‌نانو استفاده شده است.

استفاده از VortexIR™ در پنجره‌ها موجب می‌شود تا فضای داخلی ساختمان خنک‌تر بماند و حریم شخصی نیز محافظت شود. کندال کمبز از مدیران این شرکت می‌گوید: «این محصول از فناوری پیچیده‌ای ساخته شده که نیاز مصرف‌کننده را برای ایجاد فضای راحت، قابل تنظیم و در عین حال برای حفظ حریم شخصی برآورده می‌سازد. اگر شما به دنبال محصولی هوشمند هستید تا از پنجره محافظت کند، فیلم سرامیکی VortexIR™ می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.»

فناوری مورداستفاده در این فیلم سرامیکی موجب می‌شود تا ۹۹ درصد از تابش فرابنفش بلوک و ۹۶ درصد از امواج مادون قرمز بازتابیده شود و در نتیجه ۶۵ درصد از کل انرژی خورشید وارد فضای داخلی ساختمان نشود. در این فیلم‌ها از نانوذرات سرامیکی استفاده شده است که می‌تواند به جای جذب نور، آن را منعکس کند. در شیشه خودرو، وجود این فیلم سرامیکی موجب دید بهتر می‌شود. ذرات فلزی که معمولا در فیلم‌های مورداستفاده در شیشه‌ها به کار می‌رود در عملکرد تلفن همراه، جی‌پی‌اس و سیستم‌های ماهواره‌ای اختلال ایجاد می‌کند اما ذرات مورداستفاده در این فیلم تداخلی در عملکرد این ادوات ایجاد نمی‌کند.

همچنین این فیلم سرامیکی موجب انسجام بیشتر شیشه در هنگام برخورد با اجسام صلب می‌شود در نتیجه ایمنی شیشه را افزایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این فیلم آن است که موجب تیره و تاریک شدن فضای داخلی نمی‌شود.

شرکت سولار گارد یکی از پیشروان تولید فیلم‌های محافظ است که فناوری خود را به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است.