حمایت شرکت دایملر از تولیدکننده باتری‌های نانویی

حمایت شرکت دایملر از تولیدکننده باتری‌های نانویی

شرکت سیلا نانوتکنولوژیز با جذب ۱۷۰ میلیون دلار حمایت مالی از سوی شرکت دایملر قصد دارد مسیر تجاری‌سازی و تولید انبوه باتری‌ها را هموار کند تا به نیاز صنعت خودروسازی برای باتری‌های با ظرفیت بالا پاسخ دهد.

سیلا نانوتکنولوژیز (Sila Nanotechnologies) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نسل جدید مواد مورداستفاده در باتری است. این شرکت موفق به جذب ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه از سوی شرکت دایملر (Daimler) شده است. قرار است این سرمایه برای توسعه فناوری نانوباتری و ورود آن به بازار صرف شود تا در نهایت ساخت خودروهای الکتریکی ارزان قیمت تسریع شود.

با این جذب سرمایه در مجموع ۲۹۵ میلیون دلار توسط شرکت سیلا جمع‌آوری شده است. جف ایملت مدیرعامل سابق شرکت جنرال الکتریکی قرار است به‌عنوان مدیر به شرکت سیلا بپیوندد. با این کار از سابقه ایملت در بخش مواد و تولید در شرکت سیلا استفاده خواهد شد.

شرکت سیلا در سال ۲۰۱۱ برای فعالیت در حوزه ذخیره‌سازی انرژی و باتری تاسیس شد تا بتواند با نوآوری و ارائه روش‌های جدید مواد آندی سیلیکونی را جایگزین گرافیت در باتری‌های یون لیتیم کند. معمولا هر سال یک تا دو درصد بهبود در شیمی باتری یون لیتیم اتفاق می‌افتد که این برای توسعه باتری‌های خودروهای الکترونیکی کافی نیست. شرکت سیلا توانسته است بهبود ۲۰ درصدی در باتری‌ها ایجاد کند که این پتانسیل وجود دارد که بهبود تا ۴۰ درصد نیز افزایش یابد.

جین بردیچوسکی از بنیان‌گذاران شرکت سیلا می‌گوید: «ما توانستیم با تلاش ۸ ساله، بهبودهایی در ظرفیت باتری‌ها ایجاد کنیم و در حال حاضر این فناوری آماده وارد شدن به بازار است. شرکت‌هایی نظیر دایملر نقش مهمی در پشتیبانی از ما داشته‌اند تا ما وارد فاز جدیدی شدیم.»

جف ایملت می‌گوید: «پیشرفت‌های انجام شده در حوزه باتری یون لیتیم در حال محدود شدن است و ما در حال مقابله با این محدودیت‌ها هستیم. آنچه که من شاهد هستم، فرصتی بزرگ برای حل چالش‌های سخت است. این تیم شرکت سیلا نه تنها دستاوردهایی در بخش شیمی باتری به‌دست آورده‌اند بلکه مسیر تولید انبوه این باتری‌ها را نیز هموار کرده‌اند.»

با این حمایت مالی، شرکت سیلا می‌تواند اولین محصولات تجاری خود را به‌دست مصرف‌کننده برساند و طی سال‌های آتی تولید انبوه خود را تداوم دهد و با شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر بی‌ام‌دبلیو و دایملر همکاری کند.