معرفی شرکت برتر در تجاری‌سازی مواد دوبعدی، نانولوله‌کربنی و گرافن

معرفی شرکت برتر در تجاری‌سازی مواد دوبعدی، نانولوله‌کربنی و گرافن

شرکت کانادایی نانواکسپلور در نمایشگاه IDTechEx برلین به‌عنوان بهترین شرکت در توسعه و تجاری‌سازی مواد دوبعدی، نانولوله‌کربنی و گرافن شناخته شد.

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) اعلام کرد این شرکت به‌عنوان برنده Most Significant Advancement in Graphene, CNT, or 2D Material for Commercialization در نمایشگاه IDTechEx برلین انتخاب شده است.

این جایزه در نمایشگاه IDTechEx برلین توسط ریچارد کولینز از تحلیل‌گران IDTechEx اعطا شد. یکی از داوران این رقابت می‌گوید: «فناوری مورد استفاده شرکت نانواکسپلور موجب شده تا این ایده که گرافن بسیار گرانقیت است، تغییر کند. با این کار می‌توان از گرافن به‌عنوان افزودنی در کامپوزیت‌های پلیمری استفاده کرد.»

سروش نظرپور، مدیرعامل شرکت نانواکسپلور بعد از دریافت این جایزه گفت: «ما بسیار خوشحالیم که از سوی IDTechEx برای دریافت این جایزه انتخاب شدیم. در این نمایشگاه ما به‌عنوان رهبر جهانی در تجاری‌سازی گرافن شناخته شدیم. اعطا این جایزه فناوری ما را در تولید گرافن تایید می‌کند و نشان می‌دهد که چرا ما به دنبال ساخت خط تولید ۱۰ هزار تن در سال هستیم. ساخت این خط تولید طبق برنامه پیش می‌رود و بودجه آن نیز تامین شده است. ما انتظار داریم تا در سه ماهه اول سال آتی (۲۰۲۰) فار اول این خط تولید به بهره‌برداری برسد. ما مفتخریم که راهکار برای تولید انبوه گرافن را با کمک نیروی متخصص خود ارائه کرده‌ایم. من مایلم تا از تمام کسانی که از شرکت ما پشتیبانی کردند سپاسگزاری کنم.»

IDTechEx نمایشگاه دو روزه‌ای در برلین است که آخرین دستاوردهای فناورانه را در حوزه فناوری‌های نوظهور نظیر چاپ سه‌بعدی، خودروهای الکتریکی، تولید و ذخیره‌سازی انرژی، گرافن، اینترنت اشیاء، حسگری، فناوری قابل پوشیدن و الکترونیک چاپی ارائه می‌کند. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت از ۶۰ کشور جهان است تا دستاوردهای خود را عرضه کنند.

شرکت نانواکسپلور در حوزه تولید انبوه گرافن فعالیت دارد. این شرکت مواد اولیه برای شرکت‌های مختلف که در بخش پلاستیک و پلیمر فعالیت دارند، تولید می‌کند تا با کمک افزودنی‌های گرافنی محصولات جدید و با کیفیت ارائه کند.