سرمایه‌گذاری سامسونگ روی تجاری‌سازی نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر

سرمایه‌گذاری سامسونگ روی تجاری‌سازی نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر

ونچرسامسونگ به همراه شرکت دیپ‌ورک کپیتال سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیون دلاری در بخش نقاط کوانتومی انجام داده‌اند. آن‌ها این بودجه را در اختیار شرکت نانوفتونیکا قرار داده تا این شرکت از آن برای توسعه نقاط کوانتومی به‌منظور استفاده در صنعت نمایشگر، استفاده کند.

شرکت نانوفتونیکا (NanoPhotonica) یکی از پیشروان تولید نقاط کوانتومی و نانومواد است. این شرکت اعلام کرد ۳٫۵ میلیون دلار حمایت مالی از ونچرسامسونگ و دیپ‌ورک کپیتال دریافت کرده که قرار است از این سرمایه برای توسعه و تجاری‌سازی نقاط کوانتومی و فناوری‌های مرتبط با نانومواد استفاده شود.

دستاوردهای شرکت نانوفتونیکا در بخش دیودهای نشر نور مبتنی بر نقاط کوانتومی الکترولومینسانس می‌تواند برای تولید نسل جدید نمایشگرها استفاده شود، نمایشگرهایی که دارای قدرت تفکیک بالا، روشنایی عالی، ضخامت کم و مصرف انرژی پایین هستند. در حال حاضر این ویژگی‌ها در LCDها و OLEDها به سادگی قابل فراهم کردن نیست.

کریس مورتون، مدیرعامل شرکت نانوفتونیکا می‌گوید: «این بدان معنا است که فناوری شرکت نانوفتونیکا موجب می‌شود تا نقاط کوانتومی در تلویزیون‌های HDTV و نمایشگرهای تلفن همراه و بسیاری از محصولات دیگر نظیر واقعیت مجازی مورداستفاده قرار گیرد. این نقاط موجب افزایش روشنایی در نمایشگرها می‌شود و در هر جایی که کاربر نیاز به نمایشگر با عملکرد بالا داشته باشد از این نقاط کوانتومی می‌توان برای تامین نیاز مشتری استفاده کرد.»

نانوفتونیکا به‌عنوان یک پیشرو صنعتی در بخش نانومواد و ادوات نمایشگر شناخته می‌شود که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد صنعتی شده است. این شرکت با تعدادی از شرکت‌های فعال در بخش نمایشگر و مواد شیمیایی همکاری مشترک دارد و تلاش می‌کند تا تاثیر تجاری فناوری خود را در محصولات به حداکثر مقدار برساند.»

سرمایه‌گذاری ونچرسامسونگ در نانوفتونیکا نشان می‌دهد که این شرکت موفق به ارائه فناوری جدیدی در حوزه QLED شده است که پتانسیل بالایی برای تاثیرگذاری در بخش ساخت نمایشگر دارد. نانوفتونیکا از این سرمایه‌گذاری برای استخدام نیروی انسانی جدید استفاده کرده و به سوی فاز جدیدی از تجاری‌سازی گام برمی‌دارد.

مورتون می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که چند سرمایه‌گذار اقدام به سرمایه‌گذاری در نانوفتونیکا کرده‌اند. این کار موجب پشتیبانی از فناوری‌نانو می‌شود که به ما کمک می‌کند تا در مسیر توسعه نمایشگرهایی باکارایی بالا و ارزان استوارتر قدم برداریم.»