فراخوان جشنواره نانو و رسانه

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف انتخاب و معرفی برترین آثار رسانه‌ای سال ۱۳۹۷ در حوزه فناوری نانو جشنواره «نانو و رسانه» را برگزار می‌کند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را ضمن رعایت شرایط عمومی و اختصاصی از تاریخ ۴ خرداد‌ماه الی ۲۵ خردادماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره «نانو و رسانه» ارسال کنند.

این جشنواره در ۲ بخش کلی رسانه‌های «عمومی» و رسانه‌های «تخصصی صنعت» و مطابق با دسته بندی ذیل برگزار می‌شود.

  • رسانه‎های عمومی:

آثار مرتبط با فناوری نانو در این بخش می‌بایست در رسانه‌های عمومی کشور شامل صدا و سیما، مطبوعات (روزنامه‌ها و مجلات کثیرالانتشار) و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی مطابق با جدول زیر منتشر شده باشد.

 

رسانه‌های عمومی
بخش قالب‌های آثار
سیما برنامه‌های تلویزیونی (مستند، فیلم کوتاه، مجله‌ای و گفتگومحور)
گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبری
صدا برنامه‌های رادیویی (مجله‌ای و گفتگومحور)
گزارش‌ها و گفت‌وگوهای خبری
خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های

 خبری

خبر و گفتگوهای کوتاه
گفتگوهای تفصیلی
گزارش‌های خبری، توصیفی و میدانی، یادداشت و مقاله
روزنامه خبر و گفتگوهای کوتاه
گفتگوهای تفصیلی
گزارش‌های خبری، توصیفی و میدانی، یادداشت و مقاله
ویژه (عکس نانویی) کلیه عکس‌هایی که منحصرا با موضوع نانو باشد

 

 

  • رسانه‎های تخصصی صنعت:

منظور از رسانه‌های تخصصی صنعت، مجموعه رسانه‌های دیداری و شنیداری، پایگاه‌ها و سایتهای اینترنتی، کانال‌ها و شبکه های اجتماعی و مجموعه‌های تولید و انتشار محتوایی است که بطور مشخص بر صنعتی خاص متمرکز بوده و به انتشار مطالب تخصصی اعم از معرفی محصول، شرکت، فعالیت صنعتی، اختراع و… در حوزه آن صنعت می‌پردازند. لذا در این بخش آثاری که در رسانه‌هایی با این تعریف منتشر شده باشند پذیرفته می‌شوند.

محورهای بخش تخصصی صنعت در جشنواره نانو و رسانه شامل: ۱- نشریات صنعتی ۲- رسانه های برخط (سایتهای اینترنتی صنعتی، شبکه ها و کانال‌های اجتماعی صنایع) ۳- تولیدات دیداری و شنیداری صنعتی و مطابق با جدول زیر است.

تبصره: از کلیه مدیران رسانه‌های تخصصی صنعت دعوت می‌شود تا آثار برتر مجموعه خود را (حداکثر ۲۰  اثر در قالب محورهای مشخص شده در جدول زیر)، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 

 

رسانه‌های تخصصی صنعت
بخش قالب آثار
دیداری و شنیداری فیلم صنعتی (کلیپ صنعتی، تیزر، مستند و…)، پادکست، عکس و اینفوگراف صنعتی و سایر تولیدات دیداری و شنیداری مرتبط با حوزه نانو
رسانه‌های برخط گزارش‌ها، یادداشت‌ها و مقالات منتشر شده در سایتها و پایگاههای اینترنتی صنعتی، خبرنامه‌های دیجیتالی صنعتی، محتواهای نانویی منتشر شده در پیام‌رسان‌ها و کانا‌ل‌های شبکه‌های اجتماعی
نشریات گزارش، مقاله، یادداشت، خبر و گفتگو در حوزه فناوری نانو گه در نشریات تخصصی منتشر شده باشد

 

شرایط عمومی شرکت در جشنواره:

– آثار ارسالی در هر دو بخش رسانه‌های عمومی و تخصصی صنعت باید درباره مسائل، موضوعات و رویدادهای مرتبط با فناوری نانو باشد.
– آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شود که در فاصله زمانی اول فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تا آخر اسفندماه سال ۱۳۹۷ از طریق یکی از رسانه‌های کشور اعم از رسانه‌های عمومی یا تخصصی منتشرشده باشد.
– هر شرکت‌کننده می‌تواند ۵ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
– محدودیتی برای شرکت در چند بخش (قالب‌های آثار) توسط خبرنگاران وجود ندارد و خبرنگاران می‌توانند به طور همزمان آثار خود را در چند بخش به رقابت بگذارند

– «شناسنامه آثار» باید برای هر اثر تکمیل و به همراه آن ارسال ‌شود. شناسنامه آثار را از اینجا دریافت کنید.

شرایط اختصاصی شرکت در جشنواره:
رسانه‌های‌ شنیداری (صدا)

– آثار مرتبط با این بخش باید با فرمت mp3 ارسال شود.

رسانه‌های دیداری (سیما)

–  آثار مرتبط با این بخش باید با فرمت flv – mp4 – mpeg ارسال شود.

مطبوعات (نشریات)

  • در این بخش فقط آثار منتشر شده در روزنامه‌ها و مجلات کثیرالانتشار(بخش رسانه‌های عمومی) و نشریات تخصصی (بخش رسانه‌های تخصصی صنعت) پذیرفته می‌شود.
  • آثار مرتبط با این بخش باید با فرمت jpeg  یا pdf ارسال شود.خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی (رسانه‌های برخط)
  • در این بخش لازم است لینک اثر در بخش خلاصه اثر شناسنامه درج شود.

 

عکس:

  • عکس‌ها می‌بایست با فرمتJpeg با حداکثر حجم فایل ۱۰مگابایت و حداقل ضلع کوچک ۱۸۰۰ پیکسل ارائه شود.
  • از نظر ستاد جشنواره، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه مغایرت و پیامدهای ناشی از آن بر عهده ایشان خواهد بود.

علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به رایانامهmedia@nano.ir  و یا به آی‌‌دی   @nanomedia  در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. همچنین شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۵۱۱۵۹۶ و ۰۹۲۰۶۳۱۰۰۶۳ جهت ارتباط با دبیرخانه جشنواره در دسترس است.

پس از ارسال آثار به دبیرخانه حداکثر طی ۳ روز «تاییدیه دریافت اثر» برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که پس از زمان مشخص شده «تاییدیه دریافت اثر» را دریافت نکردید در ساعات اداری با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرید و موضوع را پیگیری نمایید.