پارسا پلیمر شریف: رشد ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی لوله و اتصالات

پارسا پلیمر شریف: رشد ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی لوله و اتصالات

روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پارسا پلیمر شریف اعلام کرد سال گذشته صادرات محصولات نانویی در صنعت لوله و اتصالات با رشد ۶۰ درصدی از پیش‌بینی‌های قبلی فراتر رفت.

شرکت دانش‌بنیان پارسا پلیمر شریف در سال ۹۷ موفق به افزایش ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی در صنعت لوله و اتصالات شده است. این شرکت پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر را به مرحله تولید انبوه رسانده و طی چند سال گذشته به بازار عرضه کرده است. این پلاستیک‌ها برای تولید انواع ظروف یک‌بار مصرف، فیلم‌های بسته‌بندی، فیلم‌های کشاورزی، کیسه‌های خرید و زباله از پتانسیل مناسبی برای جایگزینی با پلاستیک‌های تخریب‌پذیر برخوردار هستند.

شبنم خلج‌زاده مسئول روابط عمومی این شرکت می‌گوید: «صادرات این محصولات به ترکیه، هند و کشورهای  مستقل مشترک المنافع (CIS) انجام شده است. علاوه براین، در سال گذشته گریدهای جدیدی از این محصولات نیز به بازار عرضه شده است.» لازم به ذکر است CIS اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق نظیر روسیه، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان و قرقیزستان است.

مسئول روابط عمومی شرکت پارسا پلیمر شریف می‌گوید: «در سال گذشته در نمایشگاه‌های مختلفی نظیر نمایشگاه پلاستیک (پلاست اوراسیا) و چاینا پلاست حضور داشتیم این نمایشگاه‌های فرصت بسیار ارزشمندی برای ما ایجاد کرد تا با مشتریان جدیدی آشنا شده و مسیرهای تازه‌ای برای فروش محصولات در کشورهای دیگر ایجاد شود. با توجه به این نمایشگاه‌ها و ارتباط‌های ایجاد شده در این رویدادها، پیش‌بینی می‌شود که صادرات در سال جدید سه برابر افزایش یابد.

لازم به ذکر است که شرکت پارسا پلیمر شریف خط تولیدی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در سال را دارد. مرکز نوآوری و فناوری پارسا پلیمر شریف نیز (با نام اختصاری نوفا) یک مرکز تحقیقات صنعتی است که با هدف پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی شرکت پارسا پلیمر شریف و تکمیل زنجیره تولید علم تا صنعت از طریق ارتقاء سطح فناوری تأسیس شده است. این مرکز نتایج تحقیقات پایه دانشگاهی را به صورت ورودی دریافت نموده و در قالب فناوری قابل استفاده در صنعت و محصولات نوآورانه همگام با روند جهانی ارائه می‌نماید. به علاوه این مرکز می‌تواند به عنوان یک قطب علمی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای، آزمایشگاهی و فناورانه به پژوهشگران مستقل و شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا خدمات ارائه دهد.