معرفی محصولات گرافنی در کنگره جهانی تلفن همراه

معرفی محصولات گرافنی در کنگره جهانی تلفن همراه

کنسرسیوم پرچمدار گرافن اروپا استند ویژه‌ای را در کنگره جهانی تلفن همراه ارائه کرده که در آن محصولات گرافنی این کنسرسیوم برای علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

در کنگره جهانی تلفن همراه، استندی بسیار بزرگ برای ارائه نمونه‌های اولیه از محصولات گرافنی نصب شده بود که در آن محصولات مربوط به کنسرسیوم پرچمدار گرافن درج شده بود. شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به این کنسرسیوم قصد دارند تا گرافن را وارد جریان بازار کنند و از آن در حوزه‌های مختلف و زندگی روزمره استفاده نمایند به طوری که از پلاستیک تقویت شده تا حسگرهای قابل پوشیدن از گرافن بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که پرچمداری گرافن، یک پروژه تحقیقاتی در اروپا است که بودجه‌ای یک میلیارد دلاری داشته و مدت زمان آن ده سال است. این کنسرسیوم بیش از ۱۵۰ گروه تحقیقات دانشگاهی و صنعتی را از ۲۳ کشور جهان به گرد هم آورده است.

از زمانی که گرافن از گرافیت به‌دست آمد، خواص این ماده بسیاری را متعجب کرده است و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف موردآزمایش قرار گرفته است. این ماده کاربردهای وسیعی در صنعت الکترونیک دارد.

شرکت گرافن‌تک (Graphene Tech) یک شرکت‌ اسپانیایی است که گرافن در مقیاس صنعتی تولید می‌کند. این شرکت پلاکت‌های گرافنی را به‌صورت پودر عرضه می‌کند که می‌توان این پودر را با جوهر ترکیب کرد و در نهایت جوهر رسانا تولید کرد. همچنین می‌توان پودر گرافنی را با پلاستیک ترکیب کرد. درصد وزنی ترکیب گرافن با پلاستیک متنوع است.

در همین استند می‌توان تک‌لایه‌های گرافنی را روی مس مشاهده کرد و همچنین اکسیدگرافن روی ویفر که توسط شرکت گرافنا (Graphenea) عرضه شده است.

خوزه آنتونیو پالز، از مدیران شرکت گرافن‌تک می‌گوید که جوهرهای رسانای پایه‌آبی برای استفاده در صنعت الکترونیک چاپی مناسب هستند. این شرکت با استفاده از لایه‌برداری خشک عاری از حلال، اقدام به تولید گرافن از گرافیت می‌کند و به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ گرافن در اروپا شناخته می‌شود.