دریافت حمایت دولتی برای تجاری‌سازی SPR رومیزی

دریافت حمایت دولتی برای تجاری‌سازی SPR رومیزی

شرکت کانادایی نیکویا با دریافت حمایت مالی ۲٫۵۷ میلیون دلاری از دولت این کشور، دستگاهی برای اندازه‌گیری برهم‌کنش میان مولکول‌ها تولید می‌کند. این دستگاه رومیزی برای مطالعه‌های دارویی و درمانی قابل استفاده است.

نیکویا (Nicoya) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو در واترلو است. این شرکت موفق به جذب سرمایه ۲٫۵۷ میلیون دلاری از FedDev Ontario شده است که این بودجه برای تسریع تجاری‌سازی و تولید انبوه فناوری جدید شرکت نیکویا اختصاص خواهد یافت.

نیکویا در حال توسعه ابزار آزمایشگاهی موسوم به OpenSPR است که می‌تواند برهم‌کنش میان مولکول‌ها را اندازه‌گیری کند.

شرکت نیکویا از فناوری‌نانو برای ساخت این دستگاه استفاده کرده است. این شرکت در ساخت دستگاه رزونانس پلاسمون سطحی (SPR) تخصص دارد، دستگاهی که می‌تواند برهم‌کنش میان مولکول‌ها را اندازه‌گیری کند. این شرکت SPR رومیزی ساخته که دقت بسیار بالایی داشته و قابل حمل است و با کمک این دستگاه می‌توان با هزینه کم اطلاعات ارزشمندی در حوزه برهم‌کنش مولکول‌ها به‌دست آورد.

رایان دنومی، مدیرعامل شرکت نیکویا می‌گوید: «پروژه‌هایی شبیه به این، به شرکت ما کمک می‌کند تا موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در بازار حفظ کند و همچنین این نوع تجهیزات برای کمک به زندگی میلیون‌ها نفر در جهان مفید خواهد بود. این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که عزم دولت کانادا برای کمک به رشد صنعت زیست‌فناوری راسخ بوده و این نوع حمایت مالی به تولید انبوه و تجاری‌سازی محصولات این حوزه کمک شایانی می‌کند.»

نیکویا در سال ۲۰۱۲ از دانشگاه واترلو انشعاب یافته و تمرکز اصلی آن روی فناوری‌نانو، بیو‌شیمی و حسگرهای نوری است تا از این فناوری‌ها در حوزه ساخت ادوات پزشکی استفاده کند. محصولات این شرکت در دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در بیش از ۲۵ کشور استفاده می‌شود.

در حال حاضر، شرکت نیکویا در حال توسعه دستگاه OpenSPR است که به محققان کمک می‌کند تا درک بهتری از بیماری‌ها داشته و از این دستگاه در بخش توسعه داروها و روش‌های درمانی استفاده شود. این شرکت که در انکوباتر ولوسیتی گاراژ قرار دارد توانسته حمایت‌های مالی مختلفی را جذب کند.