اروپا و ژاپن بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نانوزیرکونیا در جهان

اروپا و ژاپن بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نانوزیرکونیا در جهان

بازار نانوزیرکونیا در سال ۲۰۲۵ با رشد ۰٫۲ درصدی به رقم ۸۳۰ میلیون دلار خواهد رسید. در حال حاضر اروپا و ژاپن بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نانوزیرکونیا در جهان هستند. این دو روش، هیدروترمال و رسوب‌دهی برای تولید صنعتی نانوزیرکونیا استفاده می‌شود.

براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده بازار نانوزیرکونیا که در سال ۲۰۱۷، ۸۱۰ میلیون دلار بوده در سال ۲۰۲۵ با افزایش ۰٫۲ درصدی به رقم ۸۳۰ میلیون دلار می‌رسد.

نانوزیرکونیا به محصولات نانومقیاس از جنس زیرکونیوم گفته می‌شود. این نانوذرات با فرمول شیمیایی ZrO2 به رنگ سفید بوده و کامپوزیت‌های آن به‌صورت اکسی‌کلراید زیرکونیوم و فلزت خاک نادر کاربرد زیادی در صنعت دارند. اکسید یوتریوم یکی از عناصر رایج نادر خاک بوده که در این کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، از اکسید لانتانیوم و کربنات سریم نیز در کامپوزیت‌های زیرکونیوم استفاده می‌شود.

تولید نانوزیرکونیا در سال ۲۰۱۱ در حدود ۲۴ هزار میلیون تن بوده که با افزایش ۴٫۱۹ درصدی به رقم ۳۰ هزار میلیون تن در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

میزان مصرف جهانی نانوزیرکونیا با نرخ ۱٫۳۶ درصد رشد داشته و اروپا و ژاپن به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان این ماده شناخته شده‌اند. در سال ۲۰۱۵ این دو منطقه ۶۱٫۲ درصد از مصرف جهانی این ماده را به خود اختصاص داده بودند.

تولید نانوزیرکونیا در صنعت با دو روش انجام می‌شود که این دو روش، هیدروترمال و رسوب‌دهی هستند که در هر کدام از این روش‌ها محصولی با ویژگی‌های متفاوت نسبت به روش دیگر، ارائه می‌شود. بازار نانوزیرکونیا در حال رشد است و در آینده پتاسیل بازار این نانومواد بسیار بزرگ خواهد بود. تولیدکنندگان تلاش دارند تا محصولی خالص‌تر و با عملکرد بالا تولید کنند.