همکاری مشترک آلمان و عربستان در ذخیره‌سازی انرژی

همکاری مشترک آلمان و عربستان در ذخیره‌سازی انرژی

شرکت‌هایی از دو کشور عربستان سعودی و آلمان وارد همکاری مشترک شدند تا بتوانند با همکاری یکدیگر، اقدام به توسعه محصولات جدید در بخش ذخیره‌سازی انرژی کنند. طرف عربستانی صاحب فناوری استفاده از نانولوله‌های کربنی اصلاح شده در ذخیره‌سازی انرژی است.

گروه اشمید (SCHMID) که یک گروه صنعتی در آلمان است، اعلام کرد وارد همکاری مشترک با شرکت نوساند و ریواک شده است تا در نهایت بتوانند همکاری مشترکی در بخش انرژی آغاز کنند. با آغاز همکاری مشترک میان این شرکت‌ها، شرکت خطرپذیری شکل می‌گیرد که روی تولید باتری‌های ردوکس وانادیم تمرکز دارد.

نوساند یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سابیک در عربستان سعودی است، شرکتی که سهم زیادی از شرکت بلک دایاموند استرکچرز را در آمریکا خریداری کرده است. این شرکت موفق به توسعه نانولوله‌های کربنی اصلاح شده برای به کارگیری در حوزه ذخیره انرژی است. این شرکت می‌تواند از فناوری نانولوله‌های کربنی برای افزایش نرخ شارژ، دانسیته انرژی، چرخه عمر باتری و طراحی باتری استفاده کند و در نهایت باتری‌هایی سبک برای خودروهای الکتریکی تولید نماید به طوری که هزینه تولید به شدت کاهش یابد.

این شرکت خطرپذیر قرار است پس از رسیدن به محصول، کار تولید را در عربستان سعودی آغاز کند. موفقیت در این پروژه به این بستگی دارد که فعالیت‌های تحقیق و توسعه در عربستان و آلمان به چه صورت پیشرفت کند. این گروه درصدد استفاده از انگیزه‌های عربستان سعودی برای پیشرفت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و همچنین به دنبال استفاده از تجارب خود در پروژه‌های دیگر هستند.

این همکاری مشترک قرار است به‌گونه‌ای پیش رود که موقعیت عربستان سعودی به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه و همچنین مرکز تولید محصولات ذخیره‌سازی انرژی حفظ شود و این کشور نقش محوری در بازارهای جهانی و منطقه‌ای ایفا کند.

گروه اشمید در سال ۱۸۶۴ در آلمان تاسیس شد و در حال حاضر کارخانه‌های متعددی در آمریکا، ترکیه، چین و آلمان دارد. این شرکت روی توسعه تجهیزات و رهیافت‌های مختلفی در بخش ذخیره‌سازی انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و الکترونیک تمرکز دارد.

نوساند در شهر ریاض واقع شده و یکی از شرکت‌های تابعه عربستان سعودی است.