برنامه‌ای برای تولید جلیقه‌های محافظ با استفاده از گرافن

برنامه‌ای برای تولید جلیقه‌های محافظ با استفاده از گرافن

دو شرکت توماس سوان و گرافن کامپوزیتس قرار است در قالب یک برنامه همکاری مشترک روی ساخت جلیقه‌های محافظ با استفاده از گرافن کار کنند.

شرکت توماس سوان (Thomas Swan) اعلام کرد همکاری مشترکی با شرکت گرافن کامپوزیتس آغاز کرده است تا از گرافن این شرکت برای تولید جلیقه‌های محافظ استفاده کند.

براساس اطلاعات منتشر شده، این محصول نتیجه همکاری درازمدت میان این دو شرکت با مرکز نوآوری فرآیند است که در آن از گرافن شرکت توماس سوان برای توسعه محصولات استفاده شده است.

جلیقه محافظ محصولی است که باید سبک و مستحکم باشد به طوری که کاربر را از گزند آسیب‌های محیط مصون دارد. این محصول باید به‌گونه‌ای طراحی شود که گلوله وارد آن نشود و در عین حال به قدری انعطاف‌پذیر باشد که بتوان آن را در کیف مدرسه جای داد. جلیقه‌ای که اخیرا ساخته شده موفق به تحمل گلوله‌‌های پرتاب شده از NATO M80 و چند اسلحه دیگر شده است.

این پارچه تقویت شده با گرافن را به سرعت می‌توان برای تولید جلیقه استفاده و در نهایت جلیقه‌هایی مقاوم در برابر گلوله تولید کرد. مایکل ادواردز مدیر بخش مواد پیشرفته شرکت توماس سوان می‌گوید: «این که ببینیم یک دستاورد علمی وارد بخش کاربرد شده، همیشه خوشحال کننده است، در اینجا شاهد استفاده از گرافن برای نجات جان انسان هستیم. مثل همیشه، یافتن یک شریک صنعتی برای وارد شدن به بازار دشوار است اما ما موفق شدیم برای این کار شریک مناسبی پیدا کنیم.»