عرضه تجاری نانوجوهرهای رسانا برای استفاده در صنعت الکترونیک

عرضه تجاری نانوجوهرهای رسانا برای استفاده در صنعت الکترونیک

شرکت گراتومیک جوهر گرافنی به بازار عرضه کرده که برای استفاده در بخش الکترونیک چاپی و سپرهای الکترومغناطیس مناسب است.

گراتومیک (Gratomic) از گرافیت استخراج شده از معدن آوکوم در نامیبیا گرافن تولید می‌کند. اخیرا این گرافن برای تولید خمیر و جوهرهای رسانا مورد استفاده قرار گرفته است. این جوهر و خمیر در میان بهترین جوهرهای رسانای کربنی موجود در بازار قرار دارد.

این جوهر با نام تجاری گرات‌اینک به‌صورت ویژه برای پاسخ به نیاز بازار در حوزه الکترونیک چاپی انعطاف‌پذیر و سپرهای الکترومغناطیس طراحی و تولید شده است. این جوهر و خمیر با استفاده از گرافن اصلاح شده تولید می‌شود که می‌تواند در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شود. این محصول می‌تواند عملکرد محصولات را افزایش داده و هزینه نهایی را کم کند.

از پتانسیل‌های کاربردی این خمیر و جوهر می‌توان به آنتن، برچسب‌های RFID، ترانزیستور، حسگر و الکترونیک قابل پوشیدن اشاره کرد. با توجه به دامنه وسیع کاربرد این جوهرهای رسانا، بازار این حوزه در حال رشد سریع است. در حال حاضر، جوهرهای رسانای موجود در بازار حاوی نانوذرات فلزی بوده تا هدایت الکتریکی موردنیاز را ایجاد کند.

به‌صورت سنتی از نانوذرات فلزی نظیر نقره، مس و پلاتین برای تولید این جوهرهای رسانا استفاده می‌شود که از نظر هزینه، موجب افزایش قیمت می‌شوند و همچنین پتانسیل اکسیدشدن بالایی دارند.

محصول گرات‌اینک قادر است تا شکاف موجود در بازار را هم در بخش سپرهای الکترومغناطیس و هم الکترونیک چاپی انعطاف‌پذیر پر کند. این جوهر و خمیر برای مشتریان در بخش چاپ و پوشش‌دهی مناسب بوده و آن‌ها می‌توانند برای تامین نیاز خود در تحقیق و توسعه از این محصولات در بسته‌بندی‌های یک کیلویی استفاده کنند. بعد از این که مشتریان رضایت خود را نسبت به محصول اعلام کردند، می‌توان تغییرات موردنظر آن‌ها را روی محصول اعمال کرد تا برای استفاده در مصارف خاص بهینه‌سازی شده و در این صورت خریدهای چند صد کیلو تا چند تن قابل انجام خواهد بود.