دو راهبرد برای موفقیت: «تکمیل و تقویت سبد کالا»، «توسعه بازار داخل و خارج»

دو راهبرد برای موفقیت: «تکمیل و تقویت سبد کالا»، «توسعه بازار داخل و خارج»

مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار تکمیل و تقویت سبد کالا، بهینه‌سازی و ارتقاء کیفیت محصول و توسعه بازار داخل و خارج با شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی از سیاست‌های اصلی این شرکت برای توسعه کسب و کار خود در حوزه فناوری‌نانو می‌داند.

بعد از شرکت در نمایشگاه ایران هلث، شرکت رنگین نانوساختار، تولیدکننده پوشش‌های مبتنی بر فناوری‌نانو، با هدف توسعه بازارهای خارجی و ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه در نمایشگاه تخصصی ایران در اربیل عراق شرکت کرده و به معرفی و ارائه محصولات خود خواهد پرداخت. شرکت رنگین نانوساختار، بعد از حضور موفق در نمایشگاه شانگهای سال ۲۰۱۸، برحسب تجارب بین‌المللی در معرفی محصولات نوآورانه و فناورانه خود در حوزه پوشش‌های نانوساختار، از اواسط سال ۹۷ در مسیر توسعه بازار و شبکه فروش محصولات خود برنامه‌ریزی جدیدی انجام داده و بعد از دریافت رتبه دانش‌بنیانی در سال ۹۷ و کسب چند رتبه در رقابت‌های مختلف، تصمیم به ورود به مرحله جدیدی از بازاریابی و توسعه کسب‌وکار گرفت. مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار معتقد است که شرکت در این نمایشگاه‌ها برای پیاده‌سازی راهبرد «توسعه بازار داخل و خارج» ضروری بوده است.

مهدی رحمانی، مدیر عامل شرکت رنگین نانوساختار، در حاشیه نمایشگاه ایران هلث که اخیرا در تهران برگزار شد، درباره سیاست‌های توسعه کسب‌وکار این شرکت گفت: «طی یک سال گذشته، شرکت رنگین نانوساختار دو هدف اصلی را پیش گرفته است، هدف‌ اول تکمیل و تقویت سبد کالا، بهینه‌سازی و ارتقاء کیفیت محصول، هدف دوم توسعه بازار داخل و خارج با شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی نظیر نمایشگاه رنگ، نفت و گاز است. در نمایشگاه ایران هلث برای معرفی پوشش‌های آنتی‌باکتریال شرکت داشتیم. در این نمایشگاه در غرفه صاایران برای بهبود کیفیت چند محصول از فناوری نانوپوشش شرکت رنگین نانوساختار استفاده شده بود که این موضوع تاییدکننده کیفیت این فناوری است. همزمان با این نمایشگاه در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق موسوم به Erbil Expo 2019 شرکت کرده‌ایم. همچنین از اواخر آذرماه ۹۷ در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش شرکت کردیم در بهمن‌ماه در نمایشگاه رنگ و رزین به صورت مستقل شرکت داشتیم، در اردیبهشت‌ماه ۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران برای معرفی محصولات به شرکت‌های نفتی شرکت کردیم. در نمایشگاه نفت و گاز باکو به صورت ویزیتوری شرکت داشتیم و محصول خود را غرفه به غرفه معرفی کردیم که در همین نمایشگاه ارتباطات خوبی شکل گرفت. طی یک سال گذشته نیز با چند شرکت به صورت سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر ارتباط گرفتیم.»

وی می‌افزاید: «بعد از موفقیت در کشور چین، چند کشور همسایه نظیر آذربایجان، عمان، قرقیزستان و ترکیه را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده و طی یک سال گذشته برای ورود به این بازارها فعالیت‌هایی انجام دادیم. برای توسعه بهتر بازار خارجی تلاش داریم تا در سال ۹۸ قراردادی برای تولید در دو کشور دیگر منعقد کنیم که در حال حاضر با عمان، اقلیم کردستان و باکو در حال مذاکره هستیم.»

رحمانی درباره توسعه سبد محصولات این شرکت می‌گوید: «محصولاتی که در سال ۹۷ برای اخذ گواهی‌نامه‌هایی نظیر نانومقیاس با چالش مواجه بودند، ارتقاء داده شدند تا گواهی‌نامه برای محصولات جدید اخذ شود.»

از نگاه رحمانی رفع این چالش‌ها و افزایش محصولات دارای گواهی نانومقیاس به راهبرد «تکمیل و تقویت سبد کالا» کمک می‌کند. البته علاوه براین، شرکت رنگین نانوساختار به دنبال ارائه محصولات جدید نیز است.

رحمانی صنعت چوب را یکی از بازارهای جدید این شرکت معرفی کرد که محصولاتی برای این حوزه نیز در شرکت رنگین نانوساختار تولید شده است.