استارت‌آپ تولیدکننده نانوذرات در میان برگزیدگان رقابت ASC 2019

استارت‌آپ تولیدکننده نانوذرات در میان برگزیدگان رقابت ASC 2019

وی‌اس‌پارتیکل در میان ده برگزیده رقابت استارت‌آپ‌های دانشگاهی در هلند قرار گرفت. این استارت‌آپ دستگاهی برای تولید نانوذرات ساخته است.

استارت‌آپ وی‌اس‌پارتیکل (VSParticle) که در زمینه تولید نانوذرات و ترکیب آن‌ها تخصص دارد، به‌عنوان یکی از برندگان رقابت Academic Startup Competition 2019 انتخاب شد.

امسال ۲۸ استارت‌آپ در هلند برای این رقابت کاندید شدند، استارت‌آپ‌هایی که در حوزه‌های انرژی، غذا/کشاورزی و سلامت فعالیت دارند.

استارت‌آپ‌های دانشگاهی در هلند اهمیت زیادی دارند چرا که نوآوری و دستاورد آن‌ها می‌تواند روی تمام بخش‌های جامعه تاثیرگذار باشد. این ده برنده نشان دادند که موسسه‌ها و دانشگاه‌های هلند در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

لازم به ذکر است که رقابت Academic Startup Competition 2019 توسط آکادمی نوآوری و فناوری هلند، StartupDelta و VSNU پشتیبانی می‌شود. این رقابت علاقه‌مندان را به چالش عملی دعوت می‌کند تا آن‌ها استارت‌آپ‌های انشعاب‌یافته خود را در بوته آزمایش قرار دهند.

استارت‌آپ وی‌اس‌پارتیکل از دانشگاه صنعتی دلفت در این رقابت شرکت داشت. وی‌اس‌پارتیکل دستگاه تولید نانوذرات را ساخته که می‌تواند نانوذرات برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر حسگری، باتری، کاتالیست، پیل خورشیدی، سلامت، ایمنی و افزودنی‌ها تولید کند.

یکی از دلایلی که وی اس‌پارتیکل به عنوان شرکت برگزیده انتخاب شد این است که وی‌اس‌پارتیکل در حوزه کارایی مواد فعالیت دارد و رهیافت مناسبی برای پاسخ به چالش‌های این حوزه ارائه کرده است که یک دغدغه جهانی است.

وی‌اس‌پارتیکل نانوذراتی با ابعاد ۲۰ نانومتر تولید می‌کند که این مواد می‌تواند خواص کاملا جدیدی داشته و در صنایع مختلف استفاده شوند.

ده استارت‌آپ برگزیده، دستاوردهای خود را در نشست کارآفرینان جهان (GES) ارائه خواهند کرد، رویدادی که شرکت‌کنندگان زیادی از سراسر جهان خواهد داشت. همچنین برندگان این رقابت می‌توانند بازدیدی از سیلیکون‌ولی داشته باشند و در آنجا یاد بگیرند که چگونه می‌توان نوآوری را در زمان بسیار کوتاهی به تولید در مقیاس‌ انبوه رساند و استارت‌آپ را گسترش داد.