ارائه چاپگر و نانوجوهر برای تولید انبوه محصولات الکترونیک چاپی

ارائه چاپگر و نانوجوهر برای تولید انبوه محصولات الکترونیک چاپی

پی‌وی‌نانوسل در نمایشگاه الکترونیک چاپی اروپا قصد دارد بسته جدیدی از محصولات خود را ارائه دهد که در آن چاپگر با امکان تولید انبوه وجود دارد که با استفاده از نانوجوهر می‌تواند برای مشتریان، محصولات الکترونیک چاپی را به تولید انبوه برساند.

پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) یکی از تولیدکنندگان جوهرهای رسانا با استفاده فناوری‌نانو است. این شرکت اعلام کرد در نمایشگاه الکترونیک چاپی اروپا که ۲۰ تا ۲۱ مارچ ۲۰۲۰ در مونیخ آلمان برگزار می‌شود، از یکی از رهیافت‌های خود رونمایی خواهد کرد.

پی‌وی‌نانوسل در این نمایشگاه بسته‌ای حاوی چاپگر و جوهر را معرفی می‌کند که قابلیت تولید انبوه محصول را دارد که از آن می‌توان در الکترونیک چاپی برای طراحی و چاپ مدارهای الکترونیکی استفاده کرد.

این راهبرد جدید شرکت پی‌وی‌نانوسل به مشتریان و کاربران این جوهر اجازه می‌دهد تا بتوانند پتانسیل‌های موجود در الکترونیک چاپی را به تولید انبوه برسانند. برای اثبات اثربخشی و عملکرد این فناوری، پیش از این همکاری مشترکی میان پی‌وی‌نانوسل و شرکت دیپ‌تک انجام شده است. دیپ‌تک در حوزه فروش چاپگر و جوهر برای استفاده در بخش‌های خودروسازی، معماری و شیشه فعالیت دارد. این شرکت اخیرا چاپگر و جوهری را برای چاپ الگوهای رسانا معرفی کرده که در آن از جوهر شرکت پی‌وی‌نانوسل استفاده شده‌است. این جوهر موسوم به Sicry حاوی نانوذرات نقره است. اولین کاربرد صنعتی و تولید انبوه این جوهر در خودروسازی بوده که از آن برای ساخت مدارهای الکترونیکی موجود در شیشه جلو خودرو استفاده شده است.

با همکاری مشترک این دو شرکت، کل فرآیند تولید، جوهر و چاپگر برای تولیدکننده قابل ارائه است در واقع این شرکت یک بسته کامل حاوی تجهیزات و فرآیند را در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهد.

پی‌وی‌نانوسل به مشتریان خود بسته‌هایی آماده کرده که حاوی چاپگرهایی با قابلیت تولید انبوه و انواع مختلف جوهر هستند. همچنین تولیدکنندگان می‌توانند متناسب با نیاز خود، فرآیندی که برای تولید محصول خود نیاز دارند را نیز از پی‌وی‌نانوسل دریافت کنند. این بسته شامل دستورالعملی است که در آن جزئیات و چگونگی انجام کار به همراه دستگاه و روش‌ کار با دستگاه آمده است به طوری که تولیدکننده می‌تواند با پیاده‌سازی این بسته اقدام به تولید انبوه محصول خود کند. برای تولید انبوه محصول، تولیدکننده به بیش از ۴۰۰ کیلو جوهر در سال نیاز دارد که از سوی پی‌وی‌نانوسل تامین می‌شود.