قرادادی برای توسعه بازار نانومحصولات در ایتالیا

اپلاید گرافن متریالز با امضاء قراردادی، توسعه بازار محصولات گرافنی خود را در ایتالیا به شرکت کامی‌سرل واگذار کرد.

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) قراردادی با شرکت کامی‌ سرل (CAME srl) به امضاء رساند تا در قالب این قرارداد توزیع محصولات خود را به این شرکت ایتالیایی واگذار کند.

با امضاء این قرارداد، انتظار می‌رود تا محصولات گرافنی شرکت اپلاید گرافن به‌دست مشتریان این شرکت در حوزه پوشش و مواد شیمیایی در ایتالیا برسد. علاوه براین، شرکت کامی‌سرل شرکاء بین‌المللی متعددی در اروپا و خاورمیانه دارد. براساس این قرارداد، دو شرکت اپلاید گرافن و کامی‌سرل قرار است در طول ۱۸ ماه روی توسعه بازار با یکدیگر همکاری کنند.

آدریان پاتس از مدیران اجرایی شرکت اپلاید گرافن می‌گوید: «ما تجربه خوبی از رشد بازار در ایتالیا داریم؛ علاوه براین، در برنامه راهبردی خود توجه خاصی به توسعه بازار و ایجاد اعتبار در بازار ایتالیا داشته‌ایم که این کار از طریق ایجاد یک شبکه توزیع موثر انجام‌پذیر است. شرکت کامی‌سرل یک شریک ایده‌آل برای ما است و طی ما‌ه‌های گذشته با آن‌ها همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ما مطمئن هستیم که آن‌ها مسیر عالی برای بازار محصولات ما ایجاد می‌کنند.»

اپلاید گرافن پیش از این نیز در بازار پوشش‌ها وارد شده بود. این شرکت سال گذشته قراردادی با شرکت اچ‌ام‌جی پینتس امضاء کرد تا روی تجاری‌سازی پوشش‌های حاوی گرافن برای استفاده در صنایع مختلف همکاری کنند. این دو شرکت بعد از تولید پوشش‌های گرافنی، آزمایش‌های اولیه در محیط کنترل شده انجام دادند که نتایج امیدوار کننده‌ای به‌دست آمد. در حال حاضر این دو شرکت در حال انجام آزمون روی محیط‌های واقعی هستند. این آزمون‌ها روی استفاده از این نانوپوشش در بخش خودروهای تجاری و تجهیزات ساختمانی است. به دلیل رشد صنعت الکترونیک، تقاضا برای پوشش‌های هوشمند در حال افزایش است. تلفن‌های همراه و دیگر ادوات هوشمند نیز نیازمند پوشش‌هایی با قابلیت خودتمیزشوندگی و خودترمیمی هستند. در کنار این موضوع، سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تحقیق و توسعه انجام شده که این کار منجر به رشد بازار در آینده نزدیک خواهد شد. هم اکنون انواع مختلفی از پوشش‌ها در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پوشش‌های ضدخوردگی، پوشش‌های خودتمیزشونده، پوشش‌های خودترمیم‌شونده و پوشش‌های حوزه زیست‌پزشکی اشاره کرد.