برگزاری کارگاه‌های آموزش نانو برای معلمان و دانش‌آموزان

برگزاری کارگاه‌های آموزش نانو برای معلمان و دانش‌آموزان

چند دانشگاه و یک شرکت خصوصی با حمایت مالی بنیاد ملی علم اقدام به برگزاری دو کارگاه آموزشی تابستانی برای معلمان و دانش‌آموزان کرده تا در قالب این کارگاه‌ها، اشتیاق به آموزش در حوزه فناوری‌نانو میان معلمان و دانش‌آموزان ایجاد شود.

کالج نورث‌وست ویستا برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان دبیرستانی و معلمان آن‌ها تدارک دیده که در قالب این برنامه به آن‌ها دنیای فناوری‌نانو آموزش داده می‌شود. این برنامه که به ایده‌های بزرگ در مقیاس‌نانو شهرت دارد به‌صورت یک کارگاه تابستانی برگزار شده و حمایت مالی آن را بنیاد ملی علم به عهده گرفته است. دانش‌آموزان و معلمان هر کدام به‌صورت جداگانه برنامه‌ای متفاوت دارند، در واقع این برنامه شامل دو کارگاه مختلف است.

این کارگاه تابستانی یک هدف عمده را دنبال می‌کند و آن هدف این است که علاقه اولیه و اشتیاق برای یادگیری فناوری‌نانو ایجاد کنند. در این کارگاه دانش‌آموزان و معلمان یاد می‌گیرند که چگونه شرکت‌ها با استفاده از فناوری‌نانو اقدام به ضدآب کردن مواد می‌کنند، آن‌ها می‌آموزند که چطور می‌توان از فناوری‌نانو برای ساخت جلیقه‌های ضدگلوله استفاده کرد و همچنین این کارگاه به شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد تولیدکنندگان نمایشگرهای انعطاف‌پذیر چگونه از فناوری‌نانو بهره‌مند می‌شوند.
متخصصان صنعتی در این کارگاه آموزشی به معلمان و دانش‌آموزان نشان می‌دهند که فناوری‌نانو چه کاربردهایی در حوزه‌های مختلف دارد و فرصت‌های شغلی و حرفه‌های مختلف این حوزه را برای شرکت‌کنندگان معرفی می‌کنند.

این کارگاه‌های آموزشی با همکاری کالج نورث‌وست‌ویستا، شبکه ناک در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و شرکت مت‌ایدیو برگزار می‌شود.

کالج نورث‌وست‌ویستا در حوزه فناوری‌نانو برنامه‌های آموزشی داشته و همچنین کنفرانس‌هایی در این حوزه برگزار می‌کند.

بازار جهانی فناوری‌های نانو در سال ۲۰۲۱ به رقم ۹۰٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم در سال ۲۰۱۶ در حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده است. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، فناوری‌نانو در محصولات مختلفی از کرم‌های ضدآفتاب تا پنل‌های خورشیدی استفاده خواهد شد.