قراردادی با دانشگاه برای انتقال فناوری تولید گرافن

قراردادی با دانشگاه برای انتقال فناوری تولید گرافن

شرکت زنگرافن قراردادی با یک دانشگاه کانادایی منعقد کرده تا لیسانس تولید گرافن از گرافیت را از این دانشگاه دریافت کند. زنگرافن تجربه زیادی در زمینه همکاری با دانشگاه برای توسعه فناوری دارد.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) اعلام کرد قرارداد اولیه خرید لیسانس یک فناوری را از یک دانشگاه کانادایی امضاء کرده است. این فناوری مربوط به روشی سریع برای لایه‌برداری از گرافیت و تولید گرافن چند لایه است که کارایی بالای ۹۰ درصد دارد. فعالیت‌هایی که در این باره انجام شده نشان می‌داد که گرافیت موجود در معادن آلبانی با این روش می‌تواند با کارایی بالا به گرافن تبدیل شود به طوری که این روش کارایی بالاتری نسبت به روش‌های قبلی دارد. آزمون‌های انجام شده عملکرد این فناوری را به اثبات رسانده است.
فرانسیس دوبه می‌گوید: «چالش اصلی در حوزه گرافن این است که بتوان ورق‌های یک‌دست از گرافن ایجاد نمود و این کار باید در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا انجام شود و در عین حال قیمت تمام شده باید برای استفاده در صنعت قابل پذیرش باشد. ما معتقدیم که با این فرآیند جدید می‌توان گرافیت موجود در معادن آلبانی را به گرافن تبدیل کرد. شرکت زنگرافن تمام پیش‌نیازها را برای حل این چالش دارد.»

زنگرافن در حال حاضر به دنبال یک منطقه صنعتی مناسب برای راه‌اندازی خط تولید پایلوت این فناوری است. همچنین یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه به همراه فضای اداری برای این کارخانه مورد نیاز است. گرافن تولید شده در این خط تولید پایلوت قرار است براساس مجوز صادر شده توسط وزارت معدن کانادا به فروش برسد.

سال گذشته زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر به امضاء رسانده تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دوبعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دوبعدی و وارد شدن آن‌ها به بازار خواهد بود. هدف راهبردی این شرکت، قراردادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربردهای جدیدی برای این ماده ایجاد کند.