عرضه توانمندی‌های نانویی ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک

با حضور شش شرکت‌ نانویی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی، محصولات و توانمندی‌های نانویی در بخش کاشی و سرامیک برای علاقه‌مندان عرضه شد. یکی از نکات جالب در این نمایشگاه، استقبال از فناوری لایه‌نشانی PVD در صنعت کاشی و سرامیک بود به طوری که بسیاری از شرکت‌ها اقدام به استفاده از این فناوری کرده‌اند.

در راستای توسعه بازار محصولات فناوری نانو و رسوخ بیشتر این فناوری در صنعت کشور و نیز لزوم افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری محصولات حوزه کاشی و سرامیک در بازارهای داخلی و خارجی با استفاده از فناوری نانو، شش شرکت نانویی محصولات خود را در این حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی معرفی و به علاقه‌مندان عرضه کردند.
شرکت‌ نانوپیشتاز پارس، تولیدکننده کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی، شرکت دانش پژوهان صنعت نانو صاحب فناوری سامانه تصفیه آب با غشاءهای نانوساختار، شرکت خلاء پوشان فلز فعال در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های لایه نشانی و تجهیزات پیشرفته تحت خلأ و شرکت صنایع نانو سیلیس ایساتیس تولیدکننده انواع نانوساختارهای سیلیس در پایون ستاد نانو حضور داشتند. شرکت کاشی و سرامیک نگارستان، تولیدکننده کاشی و سرامیک با پوشش نانوساختار تزئینی و همچنین شرکت شریف فناوران آنیل نیز که صاحب فناوری ساخت محلول‌های ضدلغزش نانویی است به صورت مستقل در این نمایشگاه شرکت داشت.
یکی از نکات جالب توجه در این نمایشگاه، فراگیر شدن استفاده از فناوری لایه‌نشانی PVD در میان تولیدکنندگان حوزه کاشی و سرامیک است به طوری که تعداد کثیری از تولیدکنندگان در این حوزه از فناوری لایه‌نشانی PVD استفاده می‌کنند که نشان از اهمیت این فناوری و نفوذ آن در صنعت کاشی و سرامیک دارد. در واقع فعالیت‌های انجام شده در خصوص معرفی این فناوری موجب رشد استفاده از تجهیزات PVD در صنعت کاشی و سرامیک شده به طوری که می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد از تولیدکنندگان از این فناوری استفاده می‌کنند و این موضوع در نمایشگاه سال جاری کاملا مشهود است. همین موضوع موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات PVD نیز فرصت را مغتنم شمرده و با حضور در این نمایشگاه توانمندی خود را برای تولیدکنندگان و فعالان حوزه کاشی و سرامیک ارائه کنند.
با توجه به چند سال حضور شرکت‌های نانو در نمایشگاه کاشی و سرامیک رویکرد صنعت به بهینه‌سازی محصولات با بهره‌مندی از فناوری نانو رو به رشد است و اهالی صنعت با ظرفیت و پتانسیل‌های نانو در این صنعت بیشتر آشنا شده‌اند.
شایان ذکر است بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک از ۹ تیر تا ۱۲ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.