مدیرعامل شرکت کیتوتک، به عنوان بانوی برگزیده صنعتگر کشور معرفی شد

مدیرعامل شرکت کیتوتک، به عنوان بانوی برگزیده صنعتگر کشور معرفی شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیتوتک در مراسم روز صنعت و معدن به عنوان بانوی برگزیده صنعتگر کشور معرفی شد.
این شرکت تولیدکننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره است.

دکتر سهیلا سلحشور کردستانی مدیرعامل شرکت کیتوتک در مراسم روز صنعت و معدن به عنوان بانوی برگزیده صنعتگر کشور معرفی شد. مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، ۱۰ تیرماه ۹۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امورخارجه، وزیر علوم، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دفاع و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

دکتر کردستانی، پس از معرفی به عنوان برگزیده صنعتگر کشور، گفت: «نقش زنان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بسیار برجسته و مهم است.»

وی با بیان این که نقش زنان در اقتصاد فعلی و دنیای مدرن در رشته‌های فنی و مهندسی و پزشکی بارز و منحصربه‌فرد است، گفت: «شرکت کیتوتک که مدیریت آن را بر عهده دارم در حال حاضر ۸۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه پزشکی تولید می‌کند که به ۱۵ کشور اروپایی صادرات دارد. این شرکت در حال حاضر ۳۵ اختراع ملی و بین‌المللی دارد. ۸۵ نفر در شرکت دانش‌بنیان کیتوتک فعالیت دارند که این افراد از برگزیدگان دانشگاهی کشور به شمار می‌روند. به واسطه این شرکت توانستیم حدود ۴ تا ۵ هزار شغل غیرمستقیم در کشور ایجاد کنیم که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز امکان ارتباط صنعت و دانشگاه را برای ما فراهم کرد.»

شرکت کیفیت تولید تکاپو که با نام تجاری کیتوتک شناخته می‌شود، یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره است. سیلوسپت یکی از فناوری‌های این شرکت است که گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است. خانواده‌ محصولات ضدعفونی کننده‌ سیلوسپت فاقد الکل، بوی بد و رنگ بوده و به هنگام استفاده در محل زخم ایجاد سوزش و درد نمی‌کنند.

چندی پیش کیتوتک موفق به دریافت «جایزه‌ی فناوری ۲۰۱۸ » از طرف مجموعه‌ Global Health & Pharma شد. از طرف این مجموعه، شرکت کیتوتک به عنوان «ارائه‌دهنده‌ نوین‌ترین راهکارهای پزشکی در آسیای غربی» شناخته شده است.