اعطا امتیاز توزیع سورفاکتانت ویژه سامانه‌های میکروسیالی

اعطا امتیاز توزیع سورفاکتانت ویژه سامانه‌های میکروسیالی

شرکت دولومیت امتیاز توزیع سورفاکتانت جدید خود را به شرکت امولسئو واگذار کرده است. این سورفاکتانت به‌صورت ویژه‌ برای سامانه‌های میکروسیالی نظیر آزمایشگاه‌های روی تراشه قابل استفاده است.

شرکت دولومیت میکروفلوئیدیکس (Dolomite Microfluidics) اعلام کرد همکاری مشترکی با امولسئو (Emulseo) آغاز کرده است. امولسئو یک استارت‌آپ در حوزه تولید سورفاکتانت برای استفاده در سامانه‌های میکروسیالی است. این شرکت قرار است سورفاکتانت شرکت دولومیت را در بازار توزیع کند، سورفاکتانتی که به‌صورت ویژه‌ برای پایداری قطره‌ها در فاز آبی به‌منظور استفاده در سامانه‌های میکروسیالی طراحی شده است.

این سورفاکتانت موسوم به FluoSurf، با معرف‌های مورداستفاده در فاز قطره انطباق‌پذیر است و برای تولید میکروکپسوله‌کننده‌ها ایده‌آل است. این کوپلیمر شامل واحدهای پلیمری آمبی‌فیلیک بوده که اجازه پایداری فضای میان سطح دو قطره را در روغن‌های فلئوردار می‌دهد. دولومیت اعلام کرده است که این روش می‌تواند نرخ تولید قطره‌ها را افزایش داده و به تشکیل امولوسیون‌های پایدار برای ایجاد قطرات منفرد کمک کند.

کوانتیم جوچیمز از بنیان‌گذاران شرکت امولسئو می‌گوید: «FluoSurf به‌صورت ویژه برای کاربرد در حوزه میکروسیالی ساخته شده و می‌تواند نیاز بازار در بخش سورفاکتانت‌های زیست‌انطباق‌پذیر را تامین کند.»

ریچارد گری از مدیران دولومیت می‌گوید: «ما شرکت امولسئو را به‌عنوان شریک تجاری خود انتخاب کردیم تا بتوانیم FluoSurf را به دست مشتریان خود در سراسر جهان برسانیم. ما بسیار خرسند هستیم که این محصول در بازار توزیع می‌شود و می‌تواند موجب بهبود بازار پایدارکننده‌های آمولوسیون شود. مشتاقانه منتظر ثمره این همکاری مشترک هستیم.»

شرکت ردباد که صاحب فناوری تراشه میکروسیالی موسوم به MXR است، نسخه جدیدی از این تراشه موسوم به MXR Blue را به بازار عرضه کرده است. این تراشه فرمولاسیونی جدید برای حفظ عملکرد کارتریج‌های سامانه‌های میکروسیالی بدون نیاز به افزودنی است. این تراشه کاربردهای متعددی داشته و می‌تواند موجب افزایش حساسیت تشخیص، کوتاهی زمان پاسخ و ساده‌سازی فرآیند شود. از این فناوری برای حوزه‌های پروتئومیک و ژنومیک می‌توان استفاده کرد و کاربر می‌تواند با کمک این فناوری نمونه‌های خون، ادرار و سیالات دیگر را به‌صورت مستقیم وارد دستگاه کند.