تمرکز برای تثبیت موقعیت در حوزه گرافیت و گرافن در آمریکای شمالی

تمرکز برای تثبیت موقعیت در حوزه گرافیت و گرافن در آمریکای شمالی

شرکت نووکربن قصد دارد به تامین‌کننده اصلی گرافیت مورداستفاده در باتری‌ها در آمریکای شمالی تبدیل شود. همچنین به دلیل ارزش‌افزوده بالای گرافن، این شرکت درصدد تولید گرافن از گرافیت است.

این شرکت اخیرا همکاری مشترکی با ورسارین آغاز کرده تا با همکاری این شرکت اقدام به کار روی تولید گرافن کند. ورسارین در حال حاضر با ۲۵ شرکت مختلف در آمریکای شمالی همکاری دارد و حوزه‌هایی نظیر خودروسازی، هوافضا، نفت و گاز، تجهیزات ورزشی و پلاستیک وارد شده است.

پاتریک ابوت از مدیران شرکت ورسارین می‌گوید: «ما مشتاقیم تا با هم‌افزایی با شرکت نووکربن فرصت‌های تازه‌ای در بازار آمریکای شمالی ایجاد کنیم.»

پاول فرگوسن، مدیرعامل شرکت نووکربن می‌گوید: «ماموریت نووکربن افزایش توانمندی شرکت‌هایی نظیر ورسارین است تا بتوانند مواد و محصولات با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود بگذارند.»

این دو شرکت قرار است با همکاری یکدیگر به‌عنوان زنجیره تولید گرافن در آمریکا فعالیت کنند. آن‌ها به دنبال استفاده از گرافن در حوزه‌های صنعتی مختلف هستند. در این همکاری مشترک، این دو شرکت فرصت‌های موجود برای تقویت موقعیت و حضور خود در بازار را مورد توجه قرار می‌دهند تا در نهایت توانمندی‌های آن‌ها برای هدف‌گیری فرصت‌های فناورانه تقویت شود.

خودروهای الکتریکی موجب شده تا تقاضای شدیدی در بازار آند باتری ایجاد شود از این رو باید برای پاسخ به نیاز بازار اقدام کرد. بازار جهانی گرافیت در سال ۲۰۲۵ به رقم ۲۷ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم دو برابر بیشتر از بازار این ماده در سال ۲۰۱۵ است. در آمریکای شمالی تولیدکننده جدی گرافیت وجود ندارد و شرکت نووکربن در حال تلاش برای تبدیل شدن به تامین‌کننده اصلی گرافیت باتری‌ است.

چین ۷۰ درصد از تولید گرافیت جهان را به عهده دارد و برای کشورهایی نظیر آمریکا بسیار مهم است که بتوانند از وجود زنجیره تامین مواد موردنیاز برای تولید باتری اطمینان حاصل کنند. نووکربن در کانادا و آمریکا شعبه دارد.