جذب سرمایه برای ارتقاء موقعیت در حوزه لایه‌نشانی اتمی

جذب سرمایه برای ارتقاء موقعیت در حوزه لایه‌نشانی اتمی

شرکت فنلاندی پیکوسان موفق به جذب سرمایه‌ جدیدی شده است، این شرکت قصد دارد تا موقعیت خود را به‌عنوان شرکتی پیشرو در حوزه لایه‌نشانی اتمی ارتقاء دهد.

سرمایه‌گذاران فنلاندی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شرکت پیکوسان (Picosun) انجام داده‌اند، شرکتی که در حوزه ساخت تجهیزات لایه‌نشانی اتمی کار می‌کند. این شرکت موفق شده تا سرمایه خود را به رقم ۱۲ میلیون یورو برساند. اخیرا چند سرمایه‌گذار فنلاندی نیز به جمع شرکت‌های سرمایه‌گذار روی شرکت پیکوسان پیوسته‌اند.
کوستا پوتیاینن از مدیران شرکت پیکوسان می‌گوید: «اکنون ما آمادگی این را داریم که به‌عنوان شرکت شماره یک جهان در بخش تولید تجهیزات لایه‌نشانی اتمی تبدیل شویم. البته ما قصد داریم موقعیت خود را در دیگر تجهیزات تولید لایه‌اتمی نیز ارتقاء دهیم. ما در حال طی این مسیر هستیم.»

لایه‌نشانی اتمی، فناوری است که تومو سانتولا برنده جایزه فناوری میلینیوم آن را ابداع کرده است. این فناوری می‌تواند لایه‌های نازک با دقت بالا تولید کند که ضخامت آن ها کمتر از یک نانومتر باشد. چنین کاری برای استفاده در صنعت الکترونیک مدرن بسیار ایده‌آل است. کاربرد لایه‌نشانی اتمی تنها به صنعت الکترونیک محدود نیست بلکه از آن می‌توان در فناوری پزشکی نیز استفاده کرد.

جوها میکولا از مدیران شرکت کاپ‌من گروث که سرمایه‌گذار شرکت پیکوسان است می‌گوید: «فناوری لایه‌نشانی اتمی یکی از ابداعات مهم فنلاند بوده و ما با افتخار در تسریع تجاری‌سازی این فناوری و رشد شرکت پیکوسان شریک هستیم. این فناوری در بسیاری از ادوات رایج استفاده شده و تخمین ما این است که طی ۵ سال آتی با نرخ تقریبا ۳۰ درصد در سال رشد کند. پیکوسان در حال حاضر ثابت کرده است که شرکتی پیشرو در این حوزه بوده و ما قصد داریم این شرکت را به سطح بالاتری برسانیم.»

پیکوسان گردش مالی بیش از ۲۶ میلیون یورو در سال گذشته داشته و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر کارمند در سراسر جهان دارد. این شرکت به دنبال توسعه بازار خود است؛ از این رو با شرکت‌های مختلف در حوزه‌هایی نظیر ساعت‌سازی یا ایمپلنت‌های پزشکی همکاری داشته تا از این فناوری برای ارتقاء محصولات در این حوزه استفاده شود.