سامانه‌ای برای تولید سریع و ارزان گرافن در مقیاس صنعتی

سامانه‌ای برای تولید سریع و ارزان گرافن در مقیاس صنعتی

شرکت گرافن‌سی‌ای سامانه‌ای برای تولید گرافن ارائه کرده که با استفاده از آن مصرف‌کننده گرافن می‌تواند گرافن را به سادگی تولید کند و نیاز به خرید و حمل‌ونقل گرافن نیست.

شرکت گرافن‌سی‌ای (GrapheneCA) یکی از تولیدکنندگان گرافن در مقیاس تجاری، اعلام کرد که سامانه‌ای برای تولید گرافن ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان گرافن را به سادگی تولید کرد.

این سامانه موسوم به MGCS، روش جدیدی است که تولید گرافن را تسهیل می‌کند و به شرکت‌هایی که در تولید و انتقال گرافن مشکل دارند، کمک می‌کند.

حمل‌ونقل گرافن همیشه با پیچیدگی‌هایی روبرو است به همین دلیل همیشه محدودیت‌هایی برای ذخیره‌سازی گرافن در مخازن به‌منظور حمل‌ونقل، وجود دارد. با استفاده از MGCS می‌توان در هرکجای جهان گرافن پاکیزه و با کیفیت بالا تولید کرد و در عین حال دغدغه‌های شرایط جوی نیز برای حمل‌ونقل وجود ندارد.

تولید گرافن تنها به آب، الکتریسیته، گازوئیل یا سوخت‌های زیستی دیزلی نیاز دارد. با استفاده از MGCS، می‌توان از مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی این روش استفاده کرد چرا که هزینه حمل‌ونقل کاهش می‌یابد و می‌توان توسط خود مصرف‌کننده، گرافن را از ذغال‌سنگ تولید کرد.

دیوید روبلز می‌گوید: «تصور کنید که سامانه MGCS در واقع خط تولید گرافن خود شما است. با این روش می‌توان با اطمینان بالا و به شکل کنترل شده گرافن را با قیمت مناسب و در حجم انبوه تولید کرد. با این روش دیگر نیاز به شرکت ثالث برای تولید یا حمل‌ونقل نیست.»

MGCS یک کانتینر ۱۲ متری بوده که به‌صورت ویژه برای تولید صنعتی گرافن با مقاصد کاربرد در فناوری پیشرفته طراحی شده‌ است. با استفاده از این روش می‌توان ۴ تا ۱۲ تن گرافن را تولید کرد. این روش امکان تولید گرافن با کیفیت بالا و همچنین مشتقات اکسیدگرافن و گرافن خالص را فراهم می‌کند و نیاز به متخصص تولید گرافن وجود ندارد. بنابراین، بی‌نیاز از نیروی کار متخصص تولید گرافن می‌توان نیاز صنعتی برای گرافن و مشتقات گرافنی را تامین کرد.