قراردادی برای استفاده از پتنت نانویی در بهبود بطری‌های نوشیدنی

قراردادی برای استفاده از پتنت نانویی در بهبود بطری‌های نوشیدنی

همکاری دو شرکت در حوزه بسته‌بندی نوشیدنی موجب ارتقاء کیفیت بطری‌های نوشیدنی خواهد شد. ایکس‌جی ساینسز قرار است با استفاده از فناوری پتنت شده شرکت نیاگارا، از نانوپلاکت‌های گرافنی برای بهبود بطری‌ها استفاده کند.

ایکس‌جی ساینسز (xG Sciences) اعلام کرد که وارد همکاری مشترک با شرکت نیاگارا بوتلینگ (Niagara Bottling) شده است تا از طریق لیسانس مالکیت فکری اقدام به توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌نانو در صنعت بسته‌بندی کند. نیاگارا بوتلینگ از شرکت‌های پیشرو در حوزه بسته‌بندی نوشیدنی است که به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه نوشیدنی در آمریکا شناخته می‌شود.

براساس این توافق‌نامه، شرکت ایکس‌جی‌ ساینسز می‌تواند لیسانس انحصاری پتنت شرکت نیاگارا را برای استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی در تولید بسته‌های PET در اختیار داشته باشد. شرکت نیاگارا نیز به شرکت ایکس‌جی‌ ساینسز کمک می‌کند تا این فناوری را در خط تولید مشتریان جدید خود نصب و راه‌اندازی کرده و زمان رسیدن به بازار را برای این فناوری کاهش دهد.

این قرارداد به شریک ایکس‌جی ‌ساینسز اجازه می‌دهد تا بتواند فناوری پخش کردن نانوپلاکت‌های گرافنی را در PET بهینه‌سازی کند و همچنین این شرکت اجازه دارد تا مستربچ‌های PET را به شرکت‌های بسته‌بندی در سراسر جهان طی شش تا دوازده ماه آینده به فروش برساند.

این همکاری مشترک می‌تواند مزیت زیادی برای صنعت بسته‌بندی نوشیدنی‌ها به همراه داشته باشد. استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی زمانی که وارد بطری‌های نوشیدنی شوند ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها را بهبود داده و به طراحی بهتر این بطری‌ها کمک می‌کنند.

جی هانان از محققان ارشد شرکت نیاگارا می‌گوید: «چند سالی است که ما از تجربه و تخصص خود برای کمک به مشتریان نیاگارا استفاده می‌کنیم. در این همکاری مشترک با شرکت ایکس‌جی ‌ساینسز، در حال توسعه این نوع نوآوری‌ها برای صنعت بسته‌بندی هستیم. ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم از گرافن برای بهبود بطری‌های نوشیدنی استفاده و محصولات بهتری ارائه دهیم.»