شبکه راهداری انگلستان، گرافن را به کف جاده‌ها می‌آورد

شبکه راهداری انگلستان، گرافن را به کف جاده‌ها می‌آورد

شرکت هایویز انگلند که مسئولیت شبکه‌ راهداری انگلستان را به عهده دارد با انعقاد قراردادی قصد دارد تا از همکاری مرکز نوآوری مهندسی گرافن در دانشگاه منچستر برای بهبود وضعیت جاده‌های این کشور استفاده کند.

گرافن و مواد دوبعدی قرار است برای بهبود سطح جاده و افزایش ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.

هایویز انگلند (Highways England) قصد دارد تا با همکاری مرکز نوآوری مهندسی گرافن در دانشگاه منچستر اقدام به بهبود وضعیت جاده‌های انگلستان کند.
مرکز نوآوری مهندسی گرافن تخصص ویژه‌ای در توسعه سریع و تولید انبوه گرافن و مواد دوبعدی دارد؛ از این رو شرکت هایویز انگلند قصد دارد از این تجربه و تخصص برای به‌کارگیری گرافن در بهبود سطح جاده‌ها استفاده کند.

مرکز نوآوری مهندسی گرافن یک مرکز نوآور و پیشرو در بریتانیا بوده که همکاری مشترکی با صنایع دارد تا به آن‌ها کمک کند از گرافن و مواد دوبعدی در صنعت استفاده کنند. این مرکز فناوری و ملزومات صنایع را برای رسیدن به اهداف آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.

شرکت هایویز انگلند مسئول جاده‌های کشور انگلستان است، شبکه‌ راه‌های انگلستان در حدود ۴۳۰۰۰۰ مایل بوده که هر روزه چهار میلیون سفر در آن‌ها جریان دارد.

پاول دونی از مدیران نوآوری شرکت هایویز انگلند می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این فرصت برای ما ایجاد شده تا از یک ماده بسیار جالب توجه برای بهبود شبکه راهی در انگلستان استفاده کنیم. مرکز نوآوری مهندسی گرافن، مرکزی پیشرو بوده که در دانشگاه منچستر واقع شده است. این مرکز با همکاری مشترک به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به چالش‌های خود غلبه کنند. ما به دنبال بهبود سطح جاده‌ها و افزایش ایمنی هستیم.»

جیمز بیکر مدیرعامل مرکز نوآوری مهندسی گرافن می‌گوید: «این همکاری مشترک یک مثال عالی از چگونگی ورود گرافن برای حل مشکلات روزمره مردم است. با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها برای شرکاء صنعتی، ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا محصولات خود را با استفاده از گرافن بهبود داده و بر چالش‌های خود غلبه کنند.»

پیش از این در خبرها آمده بود که یک شرکت بریتانیایی موفق به ارائه آسفالت جدیدی برای جاده‌های این کشور شده است. در ساخت این آسفالت از تایرهای فرسوده استفاده شده به طوری که در هر کیلومتر جاده، ۷۵۰ تایر مستعمل استفاده شده است.