استفاده تجاری از نانوذرات در کرم‌های مراقبت پوستی

استفاده تجاری از نانوذرات در کرم‌های مراقبت پوستی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات مراقبت پوستی، فرمولاسیون جدیدی برای استفاده از نانوذرات حاوی اسیدهیالورونیک ارائه کرده که می‌تواند به طراوت و سلامت پوست کمک کند.

شرکت ام‌دی کامپلت (MD Complete) اعلام کرد محصول جدیدی موسوم به NanoActive HATM را ارائه کرده است، محصولی که برای مراقبت پوستی مناسب بوده و می‌تواند با نفوذ در پوست به حفظ طراوت و ظاهر پوست کمک کند.

در این فناوری از نانوذراتی استفاده شده که حاوی مولکول‌های اسید هیالورونیک به همراه اسیدهای آمینه، ویتامین و پلی‌ساکارید هستند. این نانوذرات به سدهای فنی موجود در مسیر استفاده سنتی از اسیدهیالورونیک غلبه می‌کند.

برایان زلیکسون، بنیان‌گذار شرکت ام‌دی می‌گوید: «این محصولات جدید قواعد بازی برای استفاده از اسید هیالورونیک در محصولات مراقبت پوستی را تغییر می‌دهد. ما محصول NanoActive HATM را توسعه دادیم تا از مزایای اسیدهیالورونیک استفاده کنیم ماده‌ای که معمولا به‌صورت تزریقی به داخل زخم یا پوست، مورداستفاده قرار می‌گیرد. ما سطح نانوذرات اسیدهیالورونیک را اصلاح کردیم و انتظار داشتیم که این کار موجب بهبود جذب این ماده و نفوذ آن به پوست شود. آنچه انتظار نداشیم این بود که این روش چقدر می‌تواند روی بهبود وضعیت پوست، سلامت و ظاهر آن تاثیرگذار باشد.»

این شرکت از این نانوذرات برای ساخت ماسک‌های مختلف استفاده کرده است. در ماسک Quench & Restore Advanced 2-in-1 Sleep Mask، این نانوذرات موجب بهبود سطح پوست شده و مانع از افتادگی آن در اثر استرس و اضطراب می‌شوند. در محصولی دیگر، این نانوذرات در ماسکی به‌عنوان لایه‌بردار استفاده شده که موجب حذف ساختارهای مرده پوست می‌شود و ظاهر پوست را بهبود می‌دهد. در محصول ضدچروک، این نانوذرات به همراه ویتامین C و E برای بهبود ساختار پوست و خطوط روی آن استفاده می‌شود. در محصول کرم دور چشم، این نانوذرات به تغذیه بهتر سلول‌ها کمک می‌کند.