مشارکت بوئینگ در کنسرسیوم تحقیقات کوانتومی

مشارکت بوئینگ در کنسرسیوم تحقیقات کوانتومی

شرکت بوئینگ (Boeing) با پیوستن به کنسرسیومی در حوزه توسعه فناوری کوانتومی قصد دارد تا به تحقیقات و صنعتی‌سازی ایده‌های کوانتومی کمک کند. این شرکت به دنبال توسعه سامانه‌های مخابرات کوانتومی جدید است.

شیکاگو کوانتوم اکسچنج (Chicago Quantum Exchange) یکی از مراکز در حال رشد در بخش تحقیق و توسعه کوانتومی است. این مرکز در حال بسط و گسترش فعالیت‌های خود است و در این مسیر اقدام به جذب شرکاء صنعتی جدیدی برای انجام تحقیقات در حوزه فناوری کوانتومی کرده است.

بوئینگ، آپلاید متریالز، کولد کوانتا و آزمایشگاه‌های اچ‌آرال از جمله شرکاء صنعتی جدید شیکاگو کوانتوم هستند. این مرکز به همراه شرکاء صنعتی خود قصد دارند تا روی ارائه درک جدیدی از قوانین کوانتومی و استفاده از آن در ساخت ادوات کوانتومی و روش‌های محاسبات کوانتومی استفاده کنند.

رابرت زیمر از مدیران این مرکز می‌گوید: «این همکاری جدید، گامی بسیار مهم برای هم‌افزایی میان آزمایشگاه‌های ملی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی است تا بتوانند با همکاری یکدیگر مرکزی پیشرو برای اطلاعات کوانتومی و مهندسی کوانتومی در شیکاگو ایجاد کنند.»

اعضاء این کنسرسیوم به شکل‌های مختلف می‌توانند با هم کار کنند. برخی روی انجام تحقیقات مشارکت می‌کنند، برخی در راه‌اندازی کارگاه و همچنین همفکری برای ارائه ایده‌های جدید فعالیت خواهند داشت. یکی از اهداف این کنسرسیوم، آموزش نیروی کار جدید در حوزه کوانتومی است که این کار با خلق فرصت‌های آموزشی برای دانشجویان انجام می‌شود.

بوئینگ بزرگ‌ترین شرکت‌ هواپیماسازی جهان است که محصولاتی در بخش دفاعی، هواپیماهای جت و سامانه‌های امنیتی ارائه می‌کند. این شرکت قرار است با همکاری در بخش تحقیقات به این کنسرسیوم کمک کند. از جمله اهداف بوئینگ می‌توان به توسعه سامانه‌های مخابرات کوانتومی و محاسبات کوانتومی اشاره کرد. همچنین بوئینگ به دنبال حسگرهای پیشرفته و فناوری پردازش نرومورفیک است.

اپلاید متریالز از جمله شرکت‌های پیشرو در حوزه مواد است که در بخش تولید تراشه و نمایشگر نیز فعالیت دارد. این شرکت به دنبال دستکاری و اصلاح مواد در مقیاس اتمی است تا از آن بتوان در صنعت استفاده کرد.

کولدکوانتا نیز در طراحی تجهیزات و سامانه‌های کوانتومی فعالیت دارد. این شرکت به دنبال توسعه کامپیوترهای کوانتومی است.