عرضه محصولات نانویی در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان

عرضه محصولات نانویی در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان

با حضور محصولات مختلف چند شرکت نانویی در نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان، توانمندی‌های حوزه نانو در بخش ساختمان در معرض بازدید علاقه‌مندان این صنعت قرار گرفت.

چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو با شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان، دستاوردهای خود را برای بازدیدکنندگان عرضه کردند.

نمایشگاه بین‎المللی تهران از تاریخ ۶ الی ۹ مردادماه ۹۸ میزبان نوزدهمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان است که ۶ شرکت فناور نانویی نیز در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه می‌کنند.

شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو، که در زمینه تولید نانوغشاهای سرامیکی فعالیت دارد رهیافتی برای تصفیه آب خاکستری ارائه کرده است. بسا پلیمر با محصول کفپوش‌های رزینی مقاوم در برابر سایش در این نمایشگاه حضور دارد تا کفپوش‌های تقویت شده با فناوری‌نانو را برای حوزه ساختمان ارائه کند. شرکت مهندسی طرح وندیداد در این نمایشگاه نانو بتن سبک سازه‌ای که در ابنیه و تراورس قابل استفاده است و با داشتن وزن مخصوص بسیار پایین و مقاومت بسیار بالا نسبت به نمونه‎های مشابه برتری دارد را عرضه کرده است. شرکت پلیمر یاس گلپایگان محصولاتی در حوزه لوله و اتصالات عرضه می‌کند، محصولاتی که از نظر کیفیت به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌‌نانو نسبت به محصولات رایج عملکرد بهتری دارد. شرکت آژینه ابزار پارس دستکش‌هایی با پوشش آبگریز تولید می‌کند، قسمت کف این دستکش‌ها از نیتریل یا لاتکس طبیعی تولید شده و قسمت پشت دستکش از الیاف تهیه شده است. مقاومت در برابر برش به دلیل استفاده از پوشش لاتکس، مقاومت در برابر مواد نفتی، اسیدی و روغنی به دلیل استفاده از پوشش‌های نیتریل و خاصیت آبگریزی به دلیل دارا بودن نانوذرات از ویژگی‌های این دستکش‌های ایمنی با نام تجاری بوفالو است. شرکت مهندسین شیمیایی و رنگ سازی نیلی فام ری نیز پوشش جاذب صوت و عایق حرارتی حاوی نانومواد را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

شایان ذکر است، دموی برخی محصولات شرکت‌ها نظیر چسب دو جزئی مگا استون الوان، لاک اکریلیک الوان، کاشی‌های تزئینی با پوشش PVD و اندود پایه سیمان از شرکت رنگ و رزین الوان، شیشه‌های  با پوشش خاص موسوم به Low-E (کم گسیل) از شرکت شیشه کاوه، لوله‌های بی‌صدا از گروه صنعتی وحید و محلول‌های آبگریز از شرکت نانوفراز سپاهان در این نمایشگاه عرضه شد. همچنین برخی شرکت‌ها نظیر رنگ و رزین الوان، شرکت آپتوس بتن ایران و شرکت پلیمر یاس گلپایگان به صورت مستقل در این نمایشگاه غرفه داشته و تمام محصولات نانویی و غیرنانویی خود را عرضه می‌کنند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ ۶ لغایت ۹ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از غرفه‌های مربوط به فناوری نانو در این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.