هم‌افزایی دو شرکت برای ارتقاء محصولات ورزشی با فناوری‌نانو

ورسارین همکاری مشترکی با یکی از تولیدکنندگان منسوجات آغاز کرده تا به این شرکت کمک کند از فناوری جوهر گرافنی برای تولید منسوجات ورزشی استفاده کند.

شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرد که این شرکت تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت فعال در حوزه نساجی امضاء کرده است تا در قالب این تفاهم‌نامه از فناوری جوهر گرافنی ورسارین برای ساخت منسوجات ورزشی استفاده شود.

ورسارین که یک شرکت مهندسی مواد پیشرفته است اعلام کرده که این تفاهم‌نامه غیرالزام‌آور بوده و قصد ورسارین از همکاری با این شرکت که نام آن فاش نشده است، وارد شدن به رابطه تجاری رسمی است تا به کمک یکدیگر موفق به ساخت البسه ورزشی با عملکرد بالا شوند.

براساس این تفاهم‌نامه، دو طرف می‌توانند در آینده اقدام به توسعه روش‌های مختلف برای استفاده از گرافن در منسوجات کنند. آزمایش‌های انجام شده توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف نشان می‌دهد که استفاده از جوهرهای گرافنی شرکت ورسارین در منسوجات موجب ایجاد مزایای متعددی در محصول می‌شود به طوری که خواصی نظیر عملکرد گرمایی و رطوبت این منسوجات بهبود می‌یابد.

نیل راکت از مدیران اجرایی شرکت ورسارین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که وارد این همکاری مشترک شدیم که می‌تواند دو طرف را به مرحله تازه‌ای از توسعه محصول وارد کند. این اولین همکاری بزرگ ما برای استفاده از فناوری جوهر گرافنی است. آزمایش‌های انجام شده توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف نشان می‌دهد که فناوری جوهر گرافنی می‌تواند مزایای زیادی در محصول ایجاد کرده و ما مطمئن هستیم که محصولات دیگر که با این جوهرها تولید شوند مورد تایید خواهند بود. ما مشتاقیم که این همکاری با این شرکت صنعتی ادامه یابد تا از گرافن برای بهبود عملکرد منسوجات ورزشی استفاده و وارد بازار شود.»

چندی پیش شرکت ورسارین موفق به دریافت تاییدیه از انجمن گرافن آمریکا شده است. این تاییدیه نشان می‌دهد که فرآیند و تجهیزات مورد استفاده این شرکت، استانداردهای جهانی این حوزه را رعایت کرده است. ورسارین اولین شرکتی است که موفق به دریافت این تاییدیه شده است. ورسارین با آزمایشگاه ملی فیزیک (NPL) به‌منظور دریافت استانداردهای لازم برای توسعه محصول همکاری دارد.