مقام معظم رهبری: من میخواهم شما دَه‌ها و صدها امثال نانو کشف کنید

مقام معظم رهبری: من میخواهم شما دَه‌ها و صدها امثال نانو کشف کنید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال فرمودند امروز در نانو جزو پنج شش کشور اول دنیا هستیم؛ در این شکی نیست؛ اما نانو را چه کسی کشف کرد؟ این مهم است؛ من میخواهم شما دَه‌ها، صدها [امثال] نانو کشف کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه شانزدهم مرداد ۹۸ در دیدار جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمیِ جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستادند، با تجلیل از ژرف‌نگری، خردورزی و عقلانیت جوانان نخبه، راه نخبگی را راهی بی‌انتها دانستند و فرمودند: «پیشرفت علمی سودمند برای کشور، با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی امکان‌پذیر است و باید جوانان نخبه، هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری و جلو بردن این مرزها قرار دهند.»

ایشان در بخشی از بیانات خود با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه‌ نسل جوان نخبه، علاوه بر ادامه‌ پرشتاب مسیر موفقیت‌آمیز علمی، جلو بردن مرزهای دانش و فناوری است، افزودند: «امروز مسئله‌ تلاش ما ادامه‌ موفقیت‌آمیز در راهی است که دیگران آن راه را باز کردند؛ ما امروز در نانو مثلاً جزو پنج شش کشور اول دنیا هستیم؛ در این شکی نیست؛ اما نانو را چه کسی کشف کرد؟ این مهم است؛ من میخواهم شما دَه‌ها، صدها [امثال] نانو کشف کنید؛ مایلم دَه‌ها، صدها پدیده‌های علمیِ زیست‌فناوری را کشف کنید. دنیا خیلی بزرگ است، عالم طبیعت خیلی دارای عمق است، خیلی چیزها برای کشف کردن وجود دارد که ما کشف نکرده‌ایم؛ کما اینکه هزاران سال، این نیروی برق در دنیا بود، در طبیعت بود و انسان‌ها کشف نکرده بودند آن را؛ بعد کشف کردند. امروز ممکن است میلیون‌ها پدیده که در زندگی بشر تأثیر دارد -مثل نیروی برق- در طبیعت وجود داشته باشد که اینها کشف نشده است؛ باید این‌ها کشف بشود؛ کشف کنید اینها را، دنبال کنید، پیشرفت کنید.»