برگزاری مدرسه تابستانی ملی نانو با رویکرد کارآفرینی در سنندج

با حمایت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اولین مدرسه ملی نانو با رویکرد کارآفرینی از پانزدهم مردادماه به مدت چهار روز در سنندج برگزار شد.

سازمان متخصصان نانو (نئو) با اجرای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت پژوهشی و فناوری علوم پزشکی کردستان مجری برگزاری اولین مدرسه ملی نانو در سنندج شد.

دکتر ابراهیم قادری؛ معاون فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «راه‌اندازی این مدرسه با بهره‌گیری از زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه شیمی باکتری و نانو انجام شده است. همچنین در این دوره ۷۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور حضور داشتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با ابراز امیدواری گفت: «در اولین مدرسه نانو استان از دانش و توان علمی بهرام تفقدی‌نیا، دکتر نادر امینی، مهندس کاتب صابر و مهندس رحیمی به‌عنوان اساتید استفاده شده است.»

در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به خبرنگار مفدا گفت: «در حوزه سلامت استان، دانشگاه از طرح‌های برتر و برگزیده علمی حمایت خواهد کرد.»

دکتر یوسفی‌نژاد تصریح کرد: «در استارت‌آپ برگزار شده طرح‌های مختلفی ارائه شد که از میان آن‌ها ۳ طرح مورد تصویب شورای فناوری دانشگاه قرار گرفت و علاوه بر حمایت‌های مالی و معنوی جایزه ویژه به طرح برتر تعلق گرفت. همچنین استان کردستان به‌عنوان یکی از قطب‌های حوزه فناوری نانو در سطح کشور به شمار می‌رود.

مدیر کارگروه ترویج ستاد ریاست جمهوری در اختتامیه مدرسه ملی نانو در سنندج گفت: «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال ۸۲ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد. نیروهایی که در المپیادهای نانو استعدادیابی شدند اکنون وارد بازار اقتصادی و مدیریتی کشور شده‌اند و نقش مثبتی در رونق و گسترش روزافزون علم نانو داشته‌اند.
عماد احمدوند ضمن قدردانی از رامیار رحیمی به‌عنوان برگزارکننده چنین رویدادی ادامه داد: «این چهره علمی جزو پرورش‌یافتگان باشگاه نانو و استعدادهای المپیاد نانو است.»

دکتر احمدوند ضمن استقبال از پروژه نئو تصریح کرد: «آمادگی لازم برای همکاری با سازمان متخصصان نانو و دانشگاه علوم پزشکی کردستان را داریم. چرا که این دانشگاه می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای آغاز فعالیت‌های کلیدی در حوزه نانو باشد.»

بنیان‌گذار نانو در کردستان نیز گفت: «سازمان متخصصان نانو (نئو) سازمانی غیردولتی است که با حمایت علوم پزشکی کردستان هسته اولیه آن شکل گرفته است.»

رامیار رحیمی ادامه داد: «هدف این سازمان شبکه سازی میان فعالان حوزه علوم و فناوری نانو به صورت بین‌المللی برای ارتباط سازنده است.همچنین مجموعه رویداد‌هایی را جهت تجمع سالانه و آموزش نیروهای متخصص برگزار خواهد کرد. از این رو برای گسترش بیشتر شبکه دفاتری در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برای همکاری بیشتر راه‌اندازی می‌شود.