همکاری یک شرکت و یک موسسه تحقیقاتی برای تولید نانومحصول

همکاری یک شرکت و یک موسسه تحقیقاتی برای تولید نانومحصول

همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه نانوجوهر و یک موسسه تحقیقاتی منجر به استفاده از نانوجوهر برای تولید پیل‌های خورشیدی شد.

شرکت پی‌وی‌ نانوسل (PV Nano Cell) ارائه‌دهنده محصولات نوآورانه در بخش چاپ دیجیتال جوهرافشان و تولیدکننده نانوجوهرهای تک بلوری موسوم به Sicrys، نانوجوهرهای فلزی و جوهرهای رسانا، همکاری مشترکی با موسسه فرانهوفر آغاز کرده تا با استفاده از نانوجوهر اقدام به توسعه سیستم‌های پیل خورشیدی کند.

موسسه فرانهوفر در ارتباط با این پروژه مشترک، اقدام به انتشار چند مقاله علمی کرده و نتایج بسیار دقیقی با استفاده از نانوجوهر Sicrys برای متالیزه کردن سلول‌های خورشیدی به‌دست آورده است. در این نتایج مشخص شد که مصرف نقره به شدت کاهش داشته و این امر به کاهش هزینه‌های تولید پیل خورشیدی می‌انجامد.

شرکت پی‌وی ‌نانوسل جوهرهای رسانای Sicrys را با استفاده از نانوبلورهای منفرد از جنس نقره و مس تولید می‌کند. این شرکت رهیافت‌هایی برای تولید انبوه و پروتوتایپ محصول ارائه می‌کند.

فرنادو دولاوگا، مدیر اجرایی شرکت پی‌وی ‌نانوسل می‌گوید: «ما از همکاری با موسسه فرانهوفر برای تولید پیل‌های خورشیدی بسیار خوشحال هستیم. چندین سال سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه و تولید جوهرهای رسانا با ثبات و کیفیت بالا منجر به ارائه فناوری شده که می‌توان با آن اقدام به تولید پیل‌های خورشیدی کرد. در این مسیر ما از همکاری موسسه فرانهوفر استفاده می‌کنیم و این پروژه در آینده نیز ادامه خواهد داشت تا نسل جدیدی از پیل‌های خورشیدی سیلیکونی تولید شود.»

هانان مارکوویچ، مدیر بخش کسب‌وکار شرکت پی‌وی ‌نانوسل می‌گوید: «وقتی با موسسه تحقیقاتی پیشرو نظیر فرانهوفر کار می‌کنیم موظف به رعایت بالاترین استانداردها و ارائه بهترین محصولات هستیم. این الزامات برای ارائه استاندارد بالا، بعدها می‌تواند به‌منظور تولید محصول برای مشتریان در بازارهای مختلف به کار گرفته شود.»

اینگ رومن‌کیدن مدیر تیم یکپارچه‌سازی فرآیند، ساختار و متالیزاسیون موسسه فرانهوفر می‌گوید: «جوهرهای نانوبلور نقره انتخابی مناسب برای متالیزه کردن پیل‌های خورشیدی نسل جدید است. به دلیل حساسیت این پروژه و نیاز برای تولید محصولات دقیق، ما فرآیند چاپ جوهرافشانی را توسعه دادیم که با روش‌های تف‌جوشی دما پایین ترکیب شده و خروجی قابل توجهی دارد.»