محصولی برای تسهیل تولید بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی

محصولی برای تسهیل تولید بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی

شرکت نانودیمنشن، تولیدکننده افزودنی‌های نانویی برای چاپ سه‌بعدی، محصول جدیدی ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی را با کارایی بالا و سرعت بیشتر و با کمترین هزینه تولید کرد.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) ارائه‌دهنده افزودنی‌های نانویی برای صنعت الکترونیک اعلام کرد که این شرکت فناوری جدیدی برای تسهیل چاپ سه‌بعدی مدارهای الکترونیکی ارائه کرده است.

فناوری LDM پیش از این در کارخانه این شرکت در مونیخ برای استفاده در بخش هوافضا و الکترونیک صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

آندریاس سالمون مسئول پروژه چاپ سه‌بعدی در هنسولدت می‌گوید: «فناوری دراگون فلای LDM یک فناوری انقلابی بوده که با استفاده از چاپگرهای دراگون فلای امکان تولید مدارهای الکترونیکی در مقیاس‌های کم را با سرعت و سهولت فراهم می‌کند. این یک افزودنی عالی برای چاپ سه‌بعدی است که ما را قادر می‌سازد تا برنامه‌های نوآورانه را با سرعت بالاتر و هزینه نگهداری کمتر پیاده‌سازی کنیم.»

این فناوری امکان چاپ مستمر و تولید بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی چندلایه را فراهم می‌کند که این کار به مدد وجود هد چاپ خودتمیزشونده قابل انجام است. این شرکت اعلام کرد که این فناوری را فراتر از مرحله پروتوتایپ خواهد برد تا شرکت‌ها بتوانند از آن برای تولید بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی و دیگر قطعات الکترونیکی استفاده کنند.

آمیت درور مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت نانودیمنشن می‌گوید: «دراگون فلای LDM به‌گونه‌ای طراحی شده که به مشتریان ما کمک کند تا برای انقلاب صنعتی ۴ آماده شوند و بتوانند در فضای رقابتی صنعت الکترونیک به‌صورت رقابت‌پذیر عمل کنند. این دستگاه همانند نمونه‌های پیشین دراگون فلای، اولین نوع از این فناوری است که وارد بازار می‌شود و با دقت طراحی شده تا چاپ سه‌بعدی را با عملکردی ساده و سریع و با قیمت پایین انجام دهد. ما اطمینان داریم که این فناوری می‌تواند بهترین تولید را در صنعت الکترونیک چاپی انجام دهد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نوآورانه‌تر کار کرده و با بهره‌وری بالاتر، هزینه کمتر و با سرعت بیشتر محصول خود را به بازار عرضه کنیم.»