توسعه بازار نانوجوهر برای صنعت الکترونیک چاپی

شرکت پی‌وی ‌نانوسل قصد دارد در آبان ماه سال جاری در نمایشگاه الکترونیک چاپی شرکت کند تا نانوجوهرهای خود را به علاقه‌مندان صنعت الکترونیک چاپی عرضه کند.

شرکت پی‌وی ‌نانوسل (PV Nano Cell) تولیدکننده و ارائه دهنده محصولات مبتنی بر جوهرهای نانویی رسانا قصد دارد در نمایشگاه IDTechEx شرکت کند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک چاپی است که ۲۰-۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ در کالیفرنیا برگزار می‌شود.
این شرکت قصد دارد تا رهیافت‌های خود در صنعت الکترونیک چاپی را در این نمایشگاه عرضه کند تا علاقه‌مندان بتوانند از فناوری‌های این شرکت برای چاپ دیجیتال سریع استفاده کنند. پی‌وی ‌نانوسل در حاشیه نمایشگاه درباره محصول جدید خود مطالبی ارائه خواهد کرد.
فرنانودو دیلاوگا از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما با گرفتن نظرات مشتریان، اقدام به توسعه محصولات می‌کنیم. نظرات آنها به ما کمک می‌کند تا نیازهای آنها را شناسایی کرده و خدمات مناسبی ارائه دهیم.»
هنان مارکوویچ از بخش کسب و کار این شرکت می‌گوید: «شرکت‌ها علاقه‌مند هستند که در بخش چاپ رسانا وارد شوند اما قبل از آن تمایل به تست‌های اولیه روی این فناوری دارند. در اینجا ما پیشنهاداتی به آنها داریم که می‌توانند فرصت تست این فناوری را داشته باشند و در نهایت به سرعت و سادگی طرح‌های خود را چاپ کنند. زمانی که تست‌ها انجام شد و نتایج به‌دست آمد، شرکت‌ها می‌توانند درباره خرید فناوری تصمیم بگیرند.»
یکی از جوهرهای این شرکت Sicry نام دارد که حاوی نانوذرات نقره است. اولین کاربرد صنعتی و تولید انبوه این جوهر در خودروسازی بوده که از آن برای ساخت مدارهای الکترونیکی موجود در شیشه جلو خودرو استفاده شده‌است.
شرکت پی‌وی ‌نانوسل که توسعه دهنده جوهرهای دیجیتالی پیشرفته تک‌بلوری و رسانا به همراه فناوری پراکنش آن‌ها در محلول است، قابلیت تولید قطعات الکترونیکی بسیار کارا را دارد. محصولات ساخته شده با این فناوری از رسانایی و ویژگی‌های الکتریکی بهتر و اتلاف انرژی کمتری نسبت به قطعات الکترونیکی ساخته شده به روش‌های سنتی برخوردارند. این شرکت اخیراً جوهر رسانای جدید خود را که از مس ساخته شده‌است، به بازار معرفی کرده است. این جوهر، اولین محلول نانومتری مس به شمار می‌رود. این سری جوهرهای مقرون به صرفه و پایدار، جهش بزرگی در زمینه تولید محصولاتی همچون آنتن گوشی‌های همراه و بردهای مدار چاپی ایجاد خواهند کرد. این مواد جدید امکان تولید گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای اینترنت اشیا را با اندازه کوچک‌تر و ضخامت کمتر ایجاد خواهند کرد.