تولید آزمایشی چکمه‌های نانویی با استحکام و عملکرد بالا

تولید آزمایشی چکمه‌های نانویی با استحکام و عملکرد بالا

شرکت استیل بلو با افزودن نانومواد به مستربچ پلی‌اورتان اقدام به تولید چکمه‌هایی کرده که استحکام بالایی دارند. این چکمه‌ها برای انجام تست‌های عملکردی به آزمایشگاهی تحویل داده شده‌اند تا براساس استاندارد مورد ارزیابی قرار گیرند.

شرکت استیل بلو (Steel Blue) نمونه اولیه چکمه‌های نانویی خود را تولید کرد، چکمه‌هایی که در آن از گرافن شرکت فرست‌گرافن استفاده شده است. استیل بلو با ترکیب PureGRAPH® و فوم پلی‌اورتان اقدام به تولید این چکمه‌ها کرده است. این چکمه‌های نانویی برای بررسی و انجام آزمون میدانی در اختیار آزمایشگاه قرار داده شده تا عملکرد آن‌ها بررسی شود. انتظار می‌رود افزودن گرافن موجب بهبود عملکرد و دوام چکمه‌ها شود. قرار است تست‌های استاندارد برای بررسی این محصول استفاده شود و پیش‌بینی می‌شود که این تست‌ها تقریبا ۶ ماه زمان ببرند.

چکمه‌های ساخته شده از مستربچ‌های پلی‌اورتان معمولا مقاومت در برابر سایش بالایی داشته و از استحکام کششی قابل توجهی برخوردار هستند. بنابراین، افزوده شدن گرافن نیز می‌تواند به این ویژگی‌ها کمک کند تا محصولی با استحکام مکانیکی بالا به‌دست آید. همچنین انتقال حرارت، مقاومت شیمیایی و نفوذپذیری در این چکمه‌ها نیز بهبود خواهد یافت.

پیش از این، شرکت فرست‌گرافن با افزودن گرافن به پلیمر، نانوکامپوزیتی ساخته بود که از آن می‌توان به‌منظور افزایش عمر تجهیزات معدن استفاده کرد. فرست‌گرافن از این نانوکامپوزیت برای تولید سطل‌های معدن استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت نیوژن قرار داد. فرست‌گرافن در گزارش خود اعلام کرد که با استفاده از این محصول می‌توان عمر تجهیزات مورد استفاده در صنعت معدن را افزایش داد که برای این کار، گرافن تولید شده توسط فرست‌گرافن وارد پلیمر شده و از این پلیمر برای ساخت تجهیزات معدن استفاده می‌شود. این شرکت با استفاده از این پلیمر تقویت شده سطل‌هایی تولید کرده که عمر بالاتری نسبت به سطل‌های رایج دارند. در این گزارش آمده است که پیورگرافن به راحتی در رزین پلیمر حل و موجب افزایش استحکام محصول نهایی شده است. آزمون‌های اولیه توسط گروه نیوژن (newGen) با هدف تولید لایه‌های پلی‌اورتان به‌منظور استفاده در تجهیزات معدن، انجام شده است.

تجهیزات مورد استفاده در معادن به دلیل شرایط سخت شغلی به سرعت دچار فرسایش می‌شوند؛ به همین دلیل معمولاً روی سطح این تجهیزات را با لایه‌های محافظ می‌پوشانند تا از گزند خوردگی مصون بمانند، اما این لایه‌های محافظ نیز باید به‌صورت منظم تعویض شوند.