دانشگاه صنعتی شریف میزبان مراسم اختتامیه مسابقه ملی فناوری نانو

اختتامیه مسابقه ملی فناوری نانو در مورخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ در محل دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده شیمی، سالن جابر بن حیان برگزار خواهد شد. از ۱۰۰ برگزیده اول کشوری دعوت به عمل می‌آید تا در این مراسم یک روزه شرکت کنند.

دانشگاه صنعتی شریف، ۲۷ شهریور ۹۸ میزبان مراسم اختتامیه مسابقه ملی فناوری نانو است. از تمامی داوطلبان نهمین مسابقه ملی فناوری نانو که موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ کشوری شده‌اند دعوت به عمل می‌آید تا در اختتامیه نهمین مسابقه ملی فناوری نانو شرکت کنند و گواهی رتبه خود را دریافت نمایند. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در اختتامیه باید به حساب کاربری خود به نشانی Profile.nano.ir مراجعه نمایند و پس از لاگین با پرداخت مبلغ مربوطه در رویداد «دوره اختتامیه نهمین مسابقه ملی فناوری نانو» ثبت‌نام نمایند. مبلغ پرداختی در صورت حضور علاقه‌مندان در اختتامیه به حسابشان عودت داده خواهد شد.

لازم به ذکر است دبیرخانه نهمین مسابقه ملی فناوری نانو فعالیت خود را همزمان با افتتاحیه یازدهمین جشنواره فناوری نانو (مهرماه ۱۳۹۷) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرد. ثبت‌نام در اولین مرحله مسابقه تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۸ ادامه داشت و پس از دو مرحله تمدید در ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به پایان رسید. در مجموع ۴۱۴۱ نفر در مرحله اول شرکت کردند که ۳۲۹۷ نفر معادل ۷۹/۶ درصد آنان توسط نهادهای ترویجی فناوری نانو در استان‌های مختلف کشور ثبت‌نام شدند و ۸۴۴ نفر معادل ۲۰/۴ درصد از طریق سایت آموزش فناوری نانو به صورت انفرادی ثبت‌نام کردند.

اولین مرحله مسابقه ملی فناوری نانو به صورت آنلاین در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد و پس از ۲ روز تمدید در مورخ ۲ خردادماه ۱۳۹۸ به اتمام رسید. در مجموع ۳۰۶۹ نفر معادل ۷۴/۱ درصد از کل داوطلبان در این آزمون شرکت کردند که ازین تعداد ۲۷۲۳ نفر معادل ۸۸/۷ از حاضرین در این مرحله قبول شدند. برای افرادی که فرصت شرکت در مرحله آنلاین را پیدا نکرده بودند آزمون آنلاین جبرانی از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه برگزار شد. ۲۴۴ نفر دیگر از طریق آزمون جبرانی فرصت شرکت در مرحله دوم مسابقه را کسب کردند.

ثبت‌نام در دومین مرحله مسابقه ملی از ۳ خردادماه ۱۳۹۸ آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه پیدا کرد. از میان ۲۹۶۷ نفر حائز شرایط شرکت در مرحله دوم مسابقه، ۱۶۹۶ نفر معادل ۵۷/۱۶ درصد در مرحله دوم ثبت‌نام کردند.

مرحله دوم مسابقه ملی فناوری نانو ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه، ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ در ۳۰ حوزه و ۲۸ استان کشور برگزار شد. در مجموع ۱۲۰۲ نفر معادل ۷۰/۹ درصد از ثبت‌نامی‌ها در مرحله دوم مسابقه حاضر شدند. ۷۸۵ نفر از کل شرکت‌کنندگان آقا و ۹۱۱ نفر خانم بودند. آخرین مقطع تحصیلی ۷۰۰ نفر معادل ۴۱/۳ درصد از شرکت‌کنندگان کارشناسی، ۶۱۷ نفر معادل ۳۶/۳ درصد کارشناسی ارشد، ۳۰۳ نفر معادل ۱۷/۹ درصد دکتری و ۷۶ نفر معادل ۴/۵ درصد کاردانی و پایین‌تر بوده‌ است. استان تهران با ۳۵۸ نفر بیشترین آمار شرکت‌کنندگان را دارد. پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد داوطلب را داشته‌اند. همچنین رشته‌های شیمی، فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و مهندسی فناوری نانو بیشترین مشارکت را در مرحله دوم مسابقه ملی فناوری نانو داشته‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دبیرخانه مسابقه ملی فناوری نانو تماس حاصل فرمایید:
شماره تلفن (ساعت اداری): ۶۶۵۱۰۱۳۲-۰۲۱
ایمیل: competition@nano.ir