۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری روی فناوری پتنت شده

۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری روی فناوری پتنت شده

شرکت نانوفورم فناوری پتنت شده‌ای برای کاهش ابعاد ذرات و بهبود خواص آن‌ها به‌منظور استفاده در داروها دارد که اخیرا سرمایه‌گذاری ۷ میلیون یورویی برای تجاری‌سازی و توسعه این فناوری انجام داده است.

نانوفورم (Nanoform) یکی از شرکت‌های مهندسی ذرات دارویی با استفاده از فناوری‌نانو است که روی ارائه خدمات در بخش نانوذرات فعالیت دارد. این شرکت اخیرا ۷ میلیون یورو در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است. این پول برای توسعه هرچه بیشتر قابلیت‌های این شرکت هزینه خواهد شد.

جذب یکی از چالش‌های بزرگ شرکت‌های تولیدکننده دارو است. بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های توسعه دارو نتوانسته‌اند با موفقیت به مراحل پایانی تاییدیه‌ها برسند و در نتیجه در مسیر رسیدن به بازار عقیم‌ مانده‌اند. شرکت نانوفورم پتنت‌هایی دارد که می‌توان از آن‌ها برای حل این مشکلات استفاده کرد. این پتنت‌ها به تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان دارو کمک می‌کند تا به‌طور چشمگیری میزان جذب را افزایش دهند.

نانوفورم روش‌هایی برای کاهش ابعاد ذرات دارد که این روش‌ها می‌توانند عملکرد دارو را بهبود داده و در عین حال به شرکت‌های داروسازی امکان می‌دهد تا تولیدات خود را به دو برابر افزایش دهند.

نانونیزه‌کردن سیال فوق بحرانی روشی نوین در مهندسی ذرات دارویی است که در آن تبلور مجدد ذرات با استفاده از دی‌اکسیدکربن فوق بحرانی و از طریق ترمودینامیک کنترل می‌شود. CESS منحصربه‌فرد بوده چرا که بیشتر از هر پلتفورم فوق‌بحرانی رایجی در دسترس است. تمامی ذراتی که با استفاده از این روش شرکت نانوفورم مورد پردازش قرار گرفته‌اند اندازه‌ای کوچک‌تر و یکدست‌تر از ذراتی دارند که با روش‌های دیگر تولید شده‌اند. این روش جدید شرکت نانوفورم قابلیت تولید انبوه و تجاری را دارا است. این بودجه ۷ میلیون دلاری به شرکت نانوفورم اجازه می‌دهد تا موفقیت بیشتری در بخش تولید این نوع نانوذرات به‌دست آورد.

این شرکت با ایجاد زیرساختی ویژه برای این فناوری که امسال به زودی افتتاح می‌شود، به دنبال گسترش این فناوری در فاز بالینی است. این سرمایه‌گذاری به شرکت نانوفورم اجازه می‌دهد تا راهبرد تجارت بین‌المللی خود را برای گسترش بیشتر خدمات و قابلیت‌های خود بهبود دهد.