راهبرد یک استارت‌آپ نانویی: تغییر دفتر مرکزی برای جذب سرمایه از شهروندان بریتانیایی

راهبرد یک استارت‌آپ نانویی: تغییر دفتر مرکزی برای جذب سرمایه از شهروندان بریتانیایی

یک استارت‌آپ نانویی با توجه به اینکه دولت بریتانیا برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بریتانیایی مشوق‌هایی اعطا می‌کند، دفتر مرکزی خود را به بریتانیا منتقل کرد تا شهروندان بریتانیایی را در سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ تشویق کند. با این کار یک میلیون یورو سرمایه از سوی شهروندان بریتانیایی به سوی این شرکت روانه شد.

نانوسنس (Nanusens) یک استارت‌آپ نانویی فعال در حوزه حسگر است. این استارت‌آپ اخیرا دفترمرکزی خود را از اسپانیا به بریتانیا منتقل و اقدام به جمع‌آوری حمایت مالی یک میلیون یورویی کرده است.

این استارت‌آپ قصد دارد تا از این بودجه برای تحقیق و توسعه استفاده و نیروی انسانی بیشتری را جذب کند تا روند توسعه محصول تسریع شود.

دکتر جوزف مونتانای سیلوستر، مدیرعامل شرکت نانوسنس می‌گوید: «هدف اولیه این شرکت، سرمایه‌گذاری چهل هزار پوندی بوده است و ما توسط افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در فناوری‌ جدید ما هستند، موفق به جذب سرمایه‌ جدیدی شدیم. هرچند بیشتر این افراد از سرمایه‌گذاران بریتانیایی بودند که می‌خواستند از برنامه سرمایه‌گذاری کارآفرینی بریتانیا استفاده کنند که در آن به کارآفرینان مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بریتانیایی داده می‌شود. برای اینکه ما بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، دفتر مرکزی استارت‌آپ را از بارسلونا به بریتانیا منتقل کردیم. چند ماهی طول کشید تا این مورد برای سازمان سرمایه‌گذاری بریتانیا به رسمیت شناخته شود. بنابراین، ما فرصت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران بریتانیایی باز کردیم و با این کار آن‌ها بیش از دو برابر مقداری که در ابتدا درنظر داشتیم، اقدام به سرمایه‌گذاری کردند.»

نانوسنس به دنبال تسهیل تولید نانوحسگرها است، حسگرهایی که با استاندارد رایج CMOS تولید می‌شوند. این فناوری از چند پتنت مختلف تشکیل شده است که به این شرکت اجازه می‌دهد تا اقدام به تولید تراشه‌ با استانداردهای رایج CMOS کند. این رویکرد نوآورانه موجب کاهش چشمگیر در اندازه و هزینه حسگرها شده و همچنین زمان رسیدن به بازار را ۸۵ درصد کاهش می‌دهد. نانوسنس معتقد است که این فناوری موجب تحول در بازار حسگری شده و تقاضای روز افزون برای حسگرها در تلفن‌های هوشمند، فناوری پوشیدنی، دستگاه‌های اینترنت اشیا را پاسخ می‌دهد. از آنجایی که این فناوری منطبق با فرآیندهای CMOS است بنابراین، این حسگرها به سادگی با ادوات رایج قابل ترکیب شدن هستند.