فروش لیسانس تولید و عرضه نقاط کوانتومی در بازار هند

فروش لیسانس تولید و عرضه نقاط کوانتومی در بازار هند

شرکت کوانتوم متریالز لیسانس تولید نقاط کوانتومی غیرکادمیمی خود را به یک شرکت هندی واگذار کرد تا از این مواد در هند تولید و در بخش پیل خورشیدی و نمایشگر استفاده شود.

یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نقاط کوانتومی در آمریکا خبر از فروش لیسانس و امتیاز تولید محصولات خود در آسام هند داد. شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) دارای طیف وسیعی از محصولات بوده که از آن‌ها می‌توان در حوزه‌هایی نظیر تلویزیون، سلول‌های خورشیدی و باتری استفاده کرد.

این توافق‌نامه نه تنها فرصت‌های شغلی تازه‌ای در آسام هند ایجاد می‌کند بلکه گام اساسی برای استقرار فناوری‌های خارق‌العاده این شرکت در منطقه است. پس از اجرای تعرفه‌های اخیر در مورد فناوری فتوولتائیک در هند، فرصت‌های تازه‌ای برای پذیرش نسل جدید فناوری فتوولتائیک در این منطقه ایجاد شده است.

نقاط کوانتومی عاری از کادمیم جایگزین مناسب و کم‌خطری برای تولیدکنندگان است. مزایای رنگی آن‌ها بدون خطرات سمیت قابل استفاده در محصولات است. وجود کادمیم در نقاط کوانتومی موجب شده تا این محصولات با محدودیت‌هایی روبه‌رو باشند و مقررات ویژه‌ای برای آن‌ها وضع شود. به زودی این محدودیت‌ها بیشتر شده و استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی نیز کمتر خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ پارلمان اروپا استفاده از مواد کادمیمی را در دستگاه‌های روشنایی و نمایشی ممنوع کرد و این قوانین نظارتی در آسیا نیز در حال اجرا است.

کوانتوم متریالز توافق‌نامه‌ای برای تولید انبوه این نقاط کوانتومی در هند امضاء کرده است تا بتواند با کمترین هزینه این محصولات را تولید کند و آن‌ها را برای مصرف در بازار نمایشگرها و سیستم‌های روشنایی عرضه کند.

با این توافق‌نامه شرکت آموتونیکس این حق را دارد که نقاط کوانتومی را تولید و از آن‌ها در پیل‌های خورشیدی استفاده کند. این شرکت اجازه استفاده از علائم تجاری شرکت کوانتوم متریالز را برای پشتیبانی از محصولات خود دارد. براساس این قرارداد، شرکت کوانتومی متریالز مبلغ یک میلیون دلار حق لیسانس دریافت می‌کند و برای محصولات تولید شده نیز مبلغی دریافت خواهد کرد. برای توسعه این محصولات فضای ۱۲ هزار فوت مربعی در شهر گواهاتی درنظر گرفته شده است.

از آنجایی که هند یکی از بازارهای بزرگ در انرژی‌های تجدیدپذیر و لوازم الکترونیکی است، این قرارداد همکاری برای شرکت کوانتوم متریالز ارزشمند است.