همکاری سه جانبه برای تولید نانوکامپوزیت در بازار چین

همکاری سه جانبه برای تولید نانوکامپوزیت در بازار چین

کنسرسیومی متشکل از چند شرکت فعال در حوزه نانومواد و پلاستیک تشکیل شده تا نانوکامپوزیت‌های پیشرفته برای استفاده در صنایع مختلف تولید شود. قرار است این محصول در کشور چین تولید و عرضه شود.

ایکس‌جی ساینسز (XG Sciences) اعلام کرد که این شرکت تفاهم‌نامه همکاری برای مشارکت در تولید نانوکامپوزیت‌های پیشرفته در چین امضاء کرده است. این نانوکامپوزیت‌ها با استفاده از فناوری نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت ایکس‌جی موسوم به xGnP® graphene nanoplatelets تولید می‌شوند.

‌این پروژه باعث تحکیم روابط آتی شرکت‌های مشارکت کننده در این پروژه می‌شود که این کار با راه‌اندازی مرکز توسعه کاربردهای گرافن صورت می‌گیرد. این مرکز یک شرکت خطرپذیر بوده که با همکاری شرکت سینوکم پلاستیک و یویاو پی‌جی‌اس نیومتریال در پار اکولوژی نینگبو در شهر یویاو تاسیس شده‌است. اعضاء مشارکت کننده در این پروژه اخیرا به این نتیجه رسیدند که باید از گرافن برای تولید پوشش‌های ضدخوردگی استفاده کرد، پوشش‌هایی که قابلیت استفاده در صنایع مختلف نظیر صنعت دریایی دارا است.

براساس این توافق‌نامه، قرار است کامپوزیت‌های ترموپلاستیک توسط مرکز توسعه کاربردهای گرافن تولید شود که در این پروژه از نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت ایکس‌جی استفاده خواهد شد. طرفین‌ قصد دارند تا مواد ترموپلاستیک مختلف تولید کرده و برای استفاده در بازارهای مختلفی نظیر خودروسازی و پوشاک عرضه کنند.

محصول نهایی در این پروژه قرار است توسط شرکت سینوکم و در کشور چین تولید شود. فیلیپ رز از مدیران شرکت ایکس‌جی می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که در این پروژه با شرکت‌های سینوکم و PGS مشارکت داریم. این همکاری موجب می‌شود تا محصولات ما در کامپوزیت‌های پیشرفته به کار رود و همچنین باعث پشتیبانی از فناوری ما می‌شود و ارزش این فناوری برای استفاده در محصولات مورد تایید قرار می‌گیرد. همچنین این پروژه موجب تحکیم روابط میان شرکت ایکس‌جی با شرکت‌های سینوکم و PGS می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا محصول خود را به بازار چین برسانند.»

شی یان از مدیران شرکت PGS می‌گوید: «ما از شرکت ایکس‌جی در بازار چین از سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کنیم. ما از همکاری با شرکت سینوکم در قالب مرکز توسعه کاربردهای گرافن بسیار خوشحالیم تا با مشارکت هم پلتفورم جدیدی را ارائه کنیم.»