رادیاتورهایی با پوشش نانویی که مصرف انرژی را کاهش می‌دهند

رادیاتورهایی با پوشش نانویی که مصرف انرژی را کاهش می‌دهند

شرکت کولدا (KOLEDA) رادیاتورهایی تولید کرده که در آن‌ها از نانوپوشش استفاده شده است. این فناوری پتنت شده موجب افزایش کارایی رادیاتور می‌شود به طوری که به اعتقاد این شرکت استفاده از این رادیاتورها کاهش ۸۰ درصدی در انرژی را در پی دارد.

رادیاتورها از جمله وسایلی هستند که معمولا چندان مورد توجه طراحان نیستند در حالی که کارایی آن‌ها کم و موجب هدر رفت انرژی هستند. بنابراین، لازم است تغییراتی در این رادیاتورها انجام شود تا کارایی آن‌ها بهبود یابد. در این راستا شرکت کولدا (KOLEDA) محصولی به بازار عرضه کرده که می‌تواند قواعد بازار را تغییر دهد.

این محصول SOLUS نام دارد و می‌تواند ۸۰ درصد کاهش صورتحساب انرژی را برای مصرف‌کننده به ارمغان آورد. در این رادیاتورها از فناوری مبتنی بر گرافن استفاده شده است. این پوشش نانویی آزمون‌های مربوط به کارایی را با موفقیت پشت سرگذاشته و مشخص شده است که این رادیاتورها ۵ برابر بیشتر از رادیاتورهای رایج کارایی انرژی دارند. بنابراین، استفاده از آن‌ها می‌تواند به صرفه‌جویی مالی و انرژی کمک کند.

از سوی دیگر، این رادیاتورها نیاز به فرآیند طولانی برای تولید ندارند و طراحی و ساخت آن‌ها به سادگی قابل انجام است. با توجه به پوشش نازک، وزن کم و وجود لایه‌ای مشکی روی سطح این رادیاتورها، آن‌ها را می‌توان در محیط‌های مختلف به کار گرفت.

در ساخت این رادیاتورها از فناوری پتنت شده‌ای استفاده شده که در آن از گرافن برای ایجاد پوشش استفاده می‌شود. این پوشش نانویی به‌گونه‌ای طراحی شده که کارایی حرارتی رادیاتور را بهبود داده و در نهایت هزینه مصرف انرژی را کم می‌کند. جنس و ظاهر این رادیاتورها به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن در طراحی‌های مختلف خانه‌ها استفاده کرد.

یکی از مزیت‌های این رادیاتور آن است که سطح آن دچار اکسیداسیون نمی‌شود و در نتیجه می‌توان با اطمینان گفت که این رادیاتورها می‌توانند سی سال با کارایی بالا فعالیت داشته باشند. از این رادیاتورها می‌توان هم برای سیستم‌های گرمایش رایج و هم برای سامانه‌های مادون قرمز استفاده کرد. این رادیاتورها از قابلیت نصب روی دیوار برخوردار است.