اعلام آمادگی سازمان ملی استاندارد برای کمک به اجرایی شدن اعطای نشان نانو

اعلام آمادگی سازمان ملی استاندارد برای کمک به اجرایی شدن اعطای نشان نانو

درنشستی به میزبانی ستاد نانو که تنی چند از مدیران سازمان ملی استاندارد در آن شرکت داشتند، نماینده سازمان ملی استاندارد از آمادگی این سازمان برای کمک به اجرایی شدن اعطا نشان نانو خبر داد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، میزبان نشستی با حضور معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، وحید مرندی مقدم و مدیران و کارشناسانی از این معاونت و پژوهشگاه استاندارد بود.

این نشست، با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان دعوت شده با فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو و همچنین تامین و پیاده‌سازی الزامات موردنیاز برای اجرای دستورالعمل اعطای مجوز نشان نانو به محصولات مصرفی نانو برگزار شد. معاونت نظارت بر اجرای استاندارد، مسئول نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و ادارات کل استانداردهای استان‌ها به همراه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مسئول اجرای این دستورالعمل هستند.

در این نشست دکتر علی بیت‌اللهی، رئیس کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو به طور خلاصه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد نانو در حوزه فناوری نانو به ویژه در زمینه استاندارد‌سازی و گواهی‌دهی محصولات فناوری نانو را برای مدعوین تشریح کرد. وی همچنین اقدامات آتی موردنیاز برای اجرای دستورالعمل را مطرح کرده و همچنین پیشنهاداتی را در راستای این موضوع ارائه کرد.

مرندی مقدم آمادگی کامل سازمان ملی استاندارد برای همکاری و کمک به اجرایی شدن اعطای نشان نانو به محصولات نانو را اعلام نمود و پیشنهاداتی در خصوص اجرای این دستورالعمل مطرح کرد.

در ادامه نشست مرندی مقدم به همراه سایر حاضران نشست، از نمایشگاه محصولات فناوری نانو تولید کشور واقع در محل ستاد توسعه فناوری نانو بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردها و محصولات کشور در حوزه فناوری نانو آشنا شدند.

لازم به یادآوری است نشان نانو مجوزی است که به کالاهای مصرفی فناوری نانو پس از انجام آزمون‌ها و ارزیابی‌های لازم اعطا می‌شود. این نشان مصوب شورای عالی استاندارد است و اعطای آن به کالاهای مصرفی فناوری نانو با همکاری ستاد نانو و سازمان ملی استاندارد ایران به زودی در کشور اجرایی خواهد شد.