درخواست بودجه ۱٫۴ میلیارد دلاری برای توسعه فناوری‌نانو آمریکا

درخواست بودجه ۱٫۴ میلیارد دلاری برای توسعه فناوری‌نانو آمریکا

سازمان پیشگامی فناوری‌نانو آمریکا برای سال ۲۰۲۰ درخواست ۱٫۴ میلیارد دلار بودجه کرده است. درصورت تحقق این درخواست، از سال ۲۰۰۱ (شروع فعالیت این پیشگامی) تاکنون ۲۹ میلیارد دلار بودجه به این پیشگامی برای توسعه فناوری نانو اختصاص داده شده است.

پیشگامی فناوری‌نانو آمریکا (NNI) درخواست بودجه سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد. این درخواست در قالب یک طرح تکمیلی تدوین شده و به‌عنوان گزارش سالانه این پیشگامی قلمداد می‌شود که طبق قانون تحقیق و توسعه فناوری‌نانو در قرن بیست و برای تامین نیاز وزارت دفاع آمریکا تهیه شده است. در این طرح میزان بودجه مورد نیاز این پیشگامی برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌نانو درج شده است.

براساس درخواست داده شده توسط NNI، بودجه موردنظر این پیشگامی برای سال ۲۰۲۰ رقم ۱٫۴ میلیارد دلار است که قرار است روی تداوم تحقیقات پایه، تحقیقات اولیه در بخش کاربرد و تلاش برای انتقال فناوری به‌منظور ایجاد دستاوردهای آتی هزینه شود.

این پیشگامی از سال ۲۰۰۱ کار خود را آغاز کرده است که با درنظر گرفتن بودجه درخواستی برای سال ۲۰۲۰، در مجموع این پیشگامی تقریبا ۲۹ میلیارد دلار برای پشتیبانی از فناوری‌نانو دریافت کرده است. این نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری مداوم در فناوری‌نانو دارد. این حجم از سرمایه‌گذاری به دستاوردهای فناورانه کمک می‌کند و این نتایج در خدمت مردم آمریکا درمی‌آید.

بودجه ۲۰۲۰ علم نانوی ریاست جمهوری آمریکا از ۱۱ سازمان مختلف پشتیبانی می‌کند. ۵ سازمان فدرال با بیشترین سرمایه‌گذاری (۹۶ درصد از کل) شامل سازمان‌های زیر است:

  • وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS)/ موسسه ملی سلامت (NIH) (تحقیقات زیست پزشکی مبتنی بر فناوری‌نانو در تعامل با علوم زنده و فیزیک)؛
  • بنیاد ملی علوم (NSF) (پژوهش و آموزش بنیادی در تمام رشته‌های علوم و مهندسی)؛
  • وزارت انرژی (DOE) (تحقیقات بنیادی و کاربردی که پایه‌ای برای بهبود فناوری‌های جدید و پیشرفته انرژی است)؛
  • وزارت بازرگانی (DOC) / موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) (تحقیقات بنیادی و توسعه ابزارهای ساخت و اندازه‌گیری، مترولوژی و استاندارد برای فناوری‌نانو).

این طرح مکمل حاوی اطلاعات بودجه و نکات برجسته در مورد برنامه‌ها و اولویت‌های آژانس توسط منطقه (PCA) است. این طرح حاوی چهار نمونه از پیشرفت به سوی چهار هدف NNI است:

  • پیشرفت یک برنامه تحقیق و توسعه طراز اول جهانی در حوزه فناوری‌نانو؛
  • انتقال فناوری‌های جدید به محصولات برای منافع تجاری و عمومی؛
  • توسعه و پایداری منابع آموزشی، نیروی انسانی ماهر و یک زیرساخت و ابزار پویا برای پیشبرد فناوری‌نانو.
  • پشتیبانی از توسعه مسئولانه فناوری‌نانو.