ارائه پلتفورم نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد AFM

ارائه پلتفورم نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد AFM

شرکت آکسفورد اینسترومنتز پلتفورم نرم‌افزاری جدیدی ارائه کرده که توانمندی میکروسکوپ‌های AFM این شرکت را ارتقاء می‌دهد.

شرکت آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) اعلام کرد که این شرکت پلتفورم نرم‌افزاری جدیدی با نام Ergo™ را برای میکروسکوپ نیروی اتمی تحقیقاتی خود موسوم به Asylum ارائه کرده است. براساس ادعای این شرکت، استفاده از این پلتفورم جدید موجب می‌شود تا کاربر متخصص و تازه‌کار عملکرد بهتری داشته باشند. گردش کار ساده، کاربران را به سرعت از تنظیم تا دستیابی به اطلاعات رهنمود می‌کند. الگوریتم‌های هوشمند برای دستیابی به تصاویر ثابت و با کیفیت، به‌طور خودکار تنظیمات تصویربرداری را بهینه و محاسبه می‌کنند. کاربرانی که از Ergo استفاده می‌کنند سریع‌تر قادر به اندازه‌گیری خواهند بود و با اطمینان نتایج معنی‌داری به‌دست می‌آورند.

میکروسکوپ نیروی اتمی Asylum یک ابزار تحقیقاتی بسیار قدرتمند و چند کاره است. رابط کاربری جدید Ergo این قابلیت‌ها را حتی بیشتر از قبل قابل دسترسی کرده و اعتماد به نفس بیشتری را در مورد نتایج خود به کاربران ارائه می‌دهد. این پلتفورم در کنار نرم‌افزار Igore Pro این شرکت روی میکروسکوپ Asylum کار می‌کند. ترکیب این دو نرم‌افزار انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را هم برای اندازه‌گیری‌های معمول و هم تحقیقات پیشرفته فراهم می‌کند.

نسخه اول Ergo روی متداول‌ترین اندازه‌گیری AFM یعنی تصویربرداری توپوگرافی با وضوح بالا استفاده شده است. برای بسیاری از محققان، هم کسانی که در آزمایشگاه‌های شخصی کار می‌کنند و هم کسانی که در آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات اشتراکی فعالیت دارند، این تصویربرداری بسیار متداول است. Ergo امکان تصویربرداری با کیفیت بالا را با حداقل آموزش کاربر و بدون نیاز به بهینه‌سازی دستی پارامترهای تصویربرداری فراهم می‌کند. سهولت استفاده و اتوماسیون از ویژگی‌های این پلتفورم است.

Ergo نرم‌افزاری مکمل برای Igor Pro است که طیف کاملی از مود‌های اندازه‌گیری را شامل می‌شود و انعطاف‌پذیری را در تصویربرداری‌های سفارشی فراهم می‌کند. این دو نرم‌افزار در کنار هم توانمندی‌های کاربر را در تصویربرداری ارتقاء می‌دهند. این پلتفورم یکی از فناوری‌های پیشرفته در زمینه مواد و تحقیقات علوم زیستی و همچنین بخش تحقیق و توسعه صنعتی است.